مقالات

تاثیر بازسازی بر قیمت فروش خانه

آیا بازسازی تاثیری بر قیمت فروش خانه دارد
5/5 - (2 امتیاز)

آیا بازسازی روی قیمت خانه تاثیر می‌گذارد و باعث افزایش قیمت آن می‌شود؟ به گزارش ابنیه طراحان نصر، بازسازی و بهبود فضای یک خانه می‌تواند ارزش را افزایش دهد، اما اگر این کار را با قواعد و اصولش انجام ندهید نه تنها باعث افزایش قیمت ملک شما نمی‌شود بلکه ارزش آن را کاهش خواهد داد. در این مطلب یاد می‌گیرید که خانه خود را چگونه بازسازی کنید تا هم آن را سریع‌تر بفروشید و هم با قیمت بالاتر.

بازسازی چه تاثیری بر قیمت فروش خانه دارد؟

فرض کنید شما به عنوان خریدار به دفتر مشاور املاک محل خود مراجعه کرده و قصد خرید خانه با بودجه مدنظر خود را دارید. طبیعتا مشاور املاک با توجه به بودجه شما خانه‌هایی با متراژهای نزدیک به هم معرفی می‌کند. در این میان، گزینه‌ای به شما معرفی می‌شود که بازسازی شده و امکانات قابل توجهی دارد اما قیمت آن کمی بالاتر است. مسلما نظر شما معطوف به این گزینه خواهد شد و در درجه اول قصد بازدید از این منزل به سرتان می‌زند.

تاثیر بازسازی بر افزایش قیمت خانه

خانه‌ای که بازسازی شده باشد طبیعتا قیمتش نسبت به گزینه‌های بازسازی‌نشده، متفاوت است و در عین حال نظر اغلب مردم را به خود جلب می‌کند. خانه بازسازی‌شده یک لقمه حاضر و آماده است. اغلب مردم تمایل دارند خانه‌ای تمیز و بدون ایراد را خریداری کنند تا گزینه‌ای که بسیار فرسوده است و عیب و ایراد از آن می‌بارد. پس کمی پول بیشتر، برای خرید خانه بازسازی‌شده ارزشش را دارد.

نکته مهم اینجاست! اگر می‌خواهید به قصد فروش، خانه خود را بازسازی کنید باید اصول آن را بدانید و قواعد کار را رعایت کنید. در ادامه نکات مهم بازسازی به قصد فروش خانه بررسی شده است.

در همین رابطه بخوانید:
هزینه بازسازی لابی ساختمان اسفند 1402

سه اصل مهم برای بازسازی خانه به قصد فروش

به طور کلی اگر با قصد فروش خانه خود دست به بازسازی می‌زنید، باید سه اصل زیر را در نظر بگیرید:

  1. ارزش خانه شما قبل از بازسازی چقدر است؟
  2. برای بازسازی چقدر باید هزینه کنید؟
  3. ارزش خانه شما بعد از بازسازی چقدر خواهد شد؟

تصور کنید ارزش خانه شما قبل از بازسازی 1 میلیارد تومان (البته اگر 10 سال دیگر این مطلب را بخوانید احتمالا قیمت هر مترمربع 1 میلیارد تومان باشد!) و هزینه‌ای که برای بازسازی باید کنار بگذارید حدود 100 میلیون تومان است. ارزش خانه شما بعد از بازسازی باید طوری باشد که دست کم هزینه‌ای که برای بازسازی کرده‌اید به جیب‌تان برگردد. با مطالعه مقاله «هزینه بازسازی خانه در سال 1401» می‌توانید یک برآورد تقریبی داشته باشید.

همیشه اصولی بازسازی کنید!

قبل از شروع بازسازی خانه، هدف خود را مشخص کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. آیا بعد از بازسازی قصد فروش منزل خود را دارید یا فقط به دنبال این هستید که خانه ای بهتر برای زندگی داشته باشید؟ البته این نکته را در نظر بگیرید که حتی اگر هدف شما ارتقاء خانه، بهبود فضای آن و کیفیت زندگی‌تان باشد، باز هم ممکن است زمانی فرا برسد که بخواهید خانه خود را بفروشید. پس عاقلانه‌ترین کار این است که دست به تغییراتی بزنید که در آینده به فروش خانه شما لطمه‌ای وارد نکند.

چه تغییراتی اعمال کنیم؟

اینکه اغلب افراد تصور می‌کنند بازسازی همیشه قیمت خانه آن‌ها را افزایش می‌هد، تصور اشتباهی‌ست؛ چرا که اگر بازسازی، طبق سلیقه شخصی و به دور از اصول طراحی انجام شود و با سلیقه عموم جامعه فاصله زیادی داشته باشد، می‌تواند ارزش خانه شما را کاهش دهد و حتی در فروش آن، شما را به دردسر بیندارد. این نکته هم از نظر بصری (مثل رنگ، طرح کاغذ دیواری، طرح کابینت و…) و هم از نظر ساختاری (تعداد اتاق‌ها، ابعاد بخش‌های مختلف خانه و…) اهمیت زیادی دارد.

در همین رابطه بخوانید:
هزینه بازسازی لابی ساختمان اسفند 1402

کیفیت مصالح و اجرا چگونه باشد؟

برخی از افراد برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، از مصالح ارزان و بی‌کیفیت استفاده کرده و حتی در اجرا نیز استانداردهای لازم را رعایت نمی‌کنند. مطمئن باشید که کیفیت پایین، چه در مصالح و چه در اجرا، در نگاه اول خود را نشان می‌دهد. اگر قصد فروش خانه خود را دارید، در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید اما در آن افراط نکنید.

از طرف دیگر به این نکته نیز توجه داشته باشید که یک خانه بیش از حد تزئین شده، می‌تواند به اندازه خانه‌ای که اصلا بازسازی نشده، بد باشد. به طور کلی کیفیت مصالح و اجرا باید متناسب با عرف منطقه شما باشد. اگر بیشتر هزینه کنید، ممکن است پول هزینه اضافی به شما برنگردد.

جمع بندی و کلام آخر

اگر قصد فروش خانه خود را دارید اما مطمئن نیستید که با بازسازی آن، سودی عایدتان می‌شود یا نه، همه شک و تردیدها را دور بریزید. بازسازی خانه پیش از فروش، نه تنها باعث افزایش قیمت منزل شما می‌شود بلکه موجب خواهد شد تا آن را سریع‌تر بفروشید؛ به شرط رعایت یک نکته! مواردی که در این مطلب آن‌ها را بررسی کردیم با دقت رعایت کنید.

اگر تصمیم دارید که بازسازی خانه خود را بازسازی کنید و می‌توانید از کارشناسان ابنیه طراحان نصر مشاوره رایگان دریافت کنید. در صورت نیاز با شماره 91011686-021 تماس حاصل فرمائید یا با تکمیل فرم زیر درخواست خود را ارسال کنید تا ما با شما تماس بگیریم برای اطلاعات بیشتر و مشاهده نمونه کارهای شرکت ابنیه طراحان نصر، اینجا را کلیک فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *