مقالات

هزینه طراحی ویلا در شمال سال 1402 + نکات

نکات طراحی و ساخت ویلا در شمال
5/5 - (2 امتیاز)

شمال ایران منطقه‌ای خوش آب و هوا می‌باشد و اغلب افراد ترجیح می‌دهند تا ویلای شخصی خود را در این مناطق بسازند. در این مقاله هزینه طراحی و نقشه کشی صفر تا صد ویلا در شمال کشور برآورد شده است.

هزینه طراحی ویلا در شمال

هزینه طراحی ویلا در شمال کشور در سال 1402 با توجه به آیتم‌های مورد نیاز برای طراحی (طراحی معماری، سازه و تاسیسات، طراحی داخلی، طراحی محوطه و…) بر اساس تعرفه سال 1402 شرکت ابنیه طراحان نصر از حدود 15 میلیون تومان برآورد می‌گردد. برای دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ما و استعلام قیمت طراحی ویلا در شمال با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمائید:

پکیج Aپکیج Bپکیج Cپکیج D

1- طراحی نقشه‌های معماری و سازه (بدون مهر نظام مهندسی)

2- طراحی نما

3- طراحی داخلی

4- طراحی محوطه

5- طراحی بام سبز

6- طراحی تراس و بالکن

7- تهیه آلبوم

1- طراحی نقشه‌های معماری و سازه (بدون مهر نظام مهندسی)

2- طراحی نما

3- طراحی داخلی

4- طراحی محوطه

1- طراحی نقشه‌های معماری و سازه (بدون مهر نظام مهندسی)

2- طراحی نما

3- طراحی داخلی

1- طراحی نقشه‌های معماری و سازه (بدون مهر نظام مهندسی)

2- طراحی نما

کمتر از 500 مترمربع

هر پروژه 40 میلیون تومان

کمتر از 500 مترمربع

هر پروژه 35 میلیون تومان

کمتر از 500 مترمربع

هر پروژه 30 میلیون تومان

کمتر از 500 مترمربع

هر پروژه 15 میلیون تومان

500 تا 1000 مترمربع

هر پروژه 55 میلیون تومان

500 تا 1000 مترمربع

هر پروژه 47 میلیون تومان

500 تا 1000 مترمربع

هر پروژه 41 میلیون تومان

500 تا 1000 مترمربع

هر پروژه 21 میلیون تومان

1000 تا 1500 مترمربع

هر پروژه 75 میلیون تومان

1000 تا 1500 مترمربع

هر پروژه 66 میلیون تومان

1000 تا 1500 مترمربع

هر پروژه 60 میلیون تومان

1000 تا 1500 مترمربع

هر پروژه 32 میلیون تومان

در صورت نیاز به مهر نظام مهندسی (صرفأ در استان‌های تهران و البرز)، هزینه طراحی نقشه‌های معماری و سازه بر اساس تعرفه نظام مهندسی محاسبه خواهد شد.
در همین رابطه بخوانید:
قیمت سقف کناف اسفند 1402

هزینه طراحی و ساخت ویلا در شمال

نکات طراحی ویلا در شمال ایران

ضوابط و نکات طراحی معماری ویلا در شمال ایران به شرح زیر می‌باشد که توجه به آن‌ها در فرآیند طراحی از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری خواهد کرد.

  • درب‌ها و پنجره همراه با بازشوهای بزرگ طراحی شوند.
  • باد در شمال ایران از غرب به شرق می‌وزد، درنتیجه پلان‌های کشیده از غرب به شرق بهترین گزینه خواهند بود.
  • بام ویلای شمال را به دلیل بارندگی بالا معمولا به‌ صورت شیروانی اجرا می‌شود که باید زاویه بارش در سقف‌ها در نظر گرفته شود.
  • باران در شمال کشور معمولا از سوی شمال غرب و شمال و با زاویه 45 درجه می‌بارد که هنگام طراحی پلان باید آن را در نظر داشت.
  • همچنین رنگ بام ویلا بهتر است تا حد ممکن روشن باشد تا در فصول گرم، کمترین میزان گرما را جذب کند. در نتیجه، میزان حرارت داخل ساختمان و فرسودگی آن کاهش خواهد یافت.

نکات طراحی ویلا در شمال ایران

نکات ساخت ویلا در شمال ایران

منطقه شمال ایران با آب‌وهوایی معتدل و مرطوب، یکی از بهترین مناطق برای اقامت و تفریح می‌باشد اما در فرآیند طراحی و ساخت ویلا در شمال کشور باید به ضوابط و نکات مهمی توجه گردد. با توجه شرایط اقلیم معتدل و مرطوب، رعایت ضوابط طراحی ویلا در این مناطق حساسیت بیشتری دارد.

طراحی و ساخت ویلا در شمال

ضوابط طراحی ویلا در شمال ایران بر اساس سه عامل مهم رطوبت، بارندگی و دمای هوا تعیین و در طراحی اعمال می‌شود. لازم به ذکر است که تراکم ساختمانی مجاز در شمال نسبت به دیگر اقلیم‌ها کمتر است، زیرا به دلیل بالا بودن میزان بارندگی و رطوبت ایجاد شده، نیاز به تهویه طبیعی و فضای باز برای گردش هوا بیشتر احساس می‌شود.

در انتخاب مصالح و ساخت ویلا نیز رعایت این ضوابط از اهمیت به سزایی برخوردار است. به طور مثال وجود تهویه مناسب یکی از مسائل ضروری و اساسی در طراحی ویلا در شمال ایران است؛ چرا که بدون تهویه مناسب، ویلا دچار پوسیدگی‌ و فرسودگی‌ خواهد شد.

در همین رابطه بخوانید:
هزینه بازسازی لابی ساختمان اسفند 1402

نکات ساخت ویلا در شمال

مصالح مناسب برای ساخت ویلا در شمال

مصالح انتخابی برای ساخت در شمال کشور باید دارای جذب حداکثری آفتاب در زمستان بدون گرم شدن بیش ‌از حد در تابستان، باشند. انتخاب مصالح مقاوم در برابر رطوبت، هنگام انتخاب و خرید مصالح برای ساخت ویلا اهمیت بالایی دارد، بهترین مصالح برای ساختمان‌های اقلیم معتدل و مرطوب، مصالح سبک‌ و در عین‌حال با ظرفیت حرارتی بالا می‌باشد.

به دلیل رطوبت بالای هوا، بتن در شمال ایران نسبت به دیگر مناطق، طول عمر کمتری دارد. استفاده از چوب می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد اما باید چوبی انتخاب شود که بیشترین مقاومت در برابر رطوبت را داشته باشد و روی آن نیز با انواع لایه محافظ پوشانده شود. همچنین سازه‌های چوبی باید به‌گونه‌ای قرار گیرند که به‌ آسانی قابل تعویض باشند.

مصالح مناسب برای ساخت ویلا در شمال

جمع‌بندی و سخن آخر

استفاده از ویلا در تعطیلات و اوقات فراغت بسیار متداول می‌باشد و از مناطقی که موردپسند اکثر افراد خانواده می‌باشد منطقه شمال ایران است که درخواست ساخت ویلاهای شخصی در این مناطق بسیار بالا است؛ زیرا پیشرفت تکنولوژی و رشد سریع زندگی صنعتی باعث شده است تا افراد از محیط بکر و آرام طبیعت فاصله بگیرند و این امر آشفتگی، افسردگی و خستگی روحی در جامعه را به همراه داشته است.

در این مقاله ضوابط و نکات طراحی و ساخت ویلا در شمال ایران شرح داده شد. بدون شک رعایت این نکات سبب خواهد شد تا از بسیاری از مشکلاتی که ویلاهای شمال کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کنند جلوگیری شود و یک ویلا با طراحی اصولی و مصالح مناسب ساخته شود.

باغ و ویلا کیفیت زندگی افراد را بهبود بخشیده و روحیه شهروندان را بهبود می‌بخشد، بنابراین در کنار توجه به نیازها و خواسته‌های کارفرما، با رعایت ضوابط و نکات طراحی، می‌توان یک ویلا با طراحی اصولی و مصالح استاندارد در شمال کشور احداث نمود.

ساخت ویلا در شمال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *