مقالات

هزینه بازسازی خانه در اسفند سال 1402

هزینه بازسازی ساختمان
4.4/5 - (18 امتیاز)

در این مطلب هزینه بازسازی یک خانه در سال 1402 بررسی شده است. این قیمت ها بر اساس تجربه اجرایی ابنیه طراحان نصر و با توجه به قیمت های فعلی، توسط کارشناسان این شرکت برآورد شده است.

هزینه بازسازی خانه چقدر است؟

به طور میانگین هزینه بازسازی خانه در سال 1402، به ازای هر مترمربع، از 2 میلیون تومان تا 8 میلیون تومان برآورد می‌گردد. حجم تغییرات و نوع متریال، در برآورد هزینه بازسازی تعیین کننده است و محاسبه دقیق این هزینه، نیازمند بازدید حضوری است.

لازم به ذکر است مشاوره و بازدید حضوری در شهر تهران، توسط ابنیه طراحان نصر، به صورت رایگان انجام می‌گیرد.

در ادامه قیمت تقریبی بازسازی ساختمان در سال 1402 برای هر مترمربع، در سه پکیج اقتصادی (بازسازی حداقلی)، پکیج متوسط (بازسازی با بودجه متوسط) و پکیج فول (بازسازی صفر تا صد) برآورد شده است. لازم به ذکر است که این برآورد قیمت، در اسفند ماه سال 1402 به‌روز شده است.

پکیج اقتصادی (بازسازی با بودجه کم)پکیج متوسط (بازسازی با بودجه متوسط)پکیج فول (بازسازی صفر تا صد)

1- بهینه‌سازی فضای منزل

2- نقاشی کامل واحد

3- بازسازی سرویس بهداشتی

4- بازسازی حمام

5- بازسازی کابینت MDF (تعویض درب‌ها و یراق‌آلات)

6- اصلاح جزئی تاسیسات برقی

1- بهینه‌سازی فضای منزل

2- نقاشی کامل و کاغذ دیواری یک دیوار

3- بازسازی سرویس بهداشتی

4- بازسازی حمام

5- کابینت درجه 1 ایرانی MDF

6- قرنیز PVC

7- سقف کاذب کناف و نور مخفی

8- لمینت یا سرامیک درجه 1

9- اجرای تاسیسات برقی

1- بهینه‌سازی فضای منزل

2- نقاشی سقف و کاغذ دیواری کامل

3- بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

4- کابینت های‌گلاس به همراه هود، سینک و گاز رومیزی

5- کف­‌سازی با سرامیک درجه 1 یا لمینت

6- کمد MDF ریلی برای اتاق‌­ها

7- سقف کاذب کناف و نور مخفی

8- اجرای TV Wall

9- تعویض درب ورودی، حمام، سرویس و اتاق‌ها

10- قرنیز PVC

11- اجرای تاسیسات برقی و نورپردازی

12- اجرای تاسیسات مکانیکال

خانه های 50 تا 70 متری

100 میلیون تومان

240 میلیون تومان

540 میلیون تومان

خانه های 70 تا 100 متری

130 میلیون تومان

310 میلیون تومان

660 میلیون تومان

خانه های 100 تا 120 متری

145 میلیون تومان

370 میلیون تومان

770 میلیون تومان

برای اطلاع از هزینه بازسازی ساختمان های اداری، تجاری، صنعتی و مواردی که در جدول وجود ندارد با ما تماس بگیرید.

البته باید به این نکته توجه داشت که نوع آیتم‌ها بسته به وضعیت هر خانه ممکن است متغیر باشد. به طور مثال ممکن است اوضاع دیوارها مناسب باشد و نیاز به زیرسازی یا گچ‌کاری نداشته باشد و یا در پکیج بازسازی متوسط ممکن است کارفرما آیتم اجرای کناف و نورپردازی را حذف کند یا آیتم دیگری را جایگزین آن نماید.

بازسازی ساختمان 115 متری در حکیمیه تهران

1) بررسی آیتم‌های پکیج اقتصادی بازسازی خانه

1- بهینه‌سازی فضای منزل: شامل تخریب کف سرویس بهداشتی و حمام، آماده‌کردن برای ایزوگام، تخریب شومینه در صورت وجود، تخریب آرک آشپزخانه، تخریب گچ‌بری‌ها و حمل نخاله‌ها.

2- نقاشی کامل واحد: شامل رنگ روغن روی سطوح دیوار و رنگ پلاستیک روی سطوح سقف.

3- بازسازی سرویس بهداشتی: شامل تهیه سرامیک کف و بدنه، سنگ توالت ایرانی، عایق کف، فلاش تانک، مصالح بنایی و اجرت نصب.

4- بازسازی حمام: شامل تهیه سرامیک کف و بدنه، عایق کف، کفشور استیل، مصالح بنایی و اجرت نصب.

5- بازسازی کابینت MDF: شامل تعویض درب‌های کابینت و یراق‌آلات (به ازای 7 متر کابینت واحد 70 متری، 10 متر کابینت واحد تا 100 متری و 14 متر کابینت واحد تا 130 متری)

هزینه هر مترمربع بازسازی خانه در سال 1402، که فقط شامل آیتم‌های فوق باشد، باتوجه به متراژ منزل، حدود 1/5 تا 2 میلیون تومان محاسبه می‌گردد. به طور مثال اگر شما یک خانه 70 متری داشته باشید قیمت بازسازی منزل شما حدود 100 میلیون تومان برآورد می‌گردد.

بازسازی ساختمان اداری دیجی کالا (ساختمان ونک پلازا)

2) بررسی آیتم‌های پکیج متوسط بازسازی خانه

1- بهینه‌سازی فضای منزل: شامل تخریب کف سرویس بهداشتی و حمام و آماده‌کردن برای ایزوگام، تخریب شومینه در صورت وجود، تخریب آرک آشپزخانه، تخریب گچ‌بری‌ها و حمل نخاله‌ها.

2- نقاشی و کاغذ دیواری یک دیوار: شامل رنگ روغن روی سطوح دیوار و رنگ پلاستیک روی سطوح سقف، کاغذ دیواری یک دیوار در سالن (دیوار TV)

3- بازسازی سرویس بهداشتی: شامل تهیه سرامیک کف و بدنه، سنگ توالت ایرانی، عایق کف، فلاش تانک، شیرآلات راسان یا مشابه، آینه و روشویی کابینتی PVC، مصالح بنایی و اجرت نصب.

4- بازسازی حمام: شامل تهیه سرامیک کف و بدنه، عایق کف، کفشور استیل، شیرآلات راسان یا مشابه، مصالح بنایی و اجرت نصب.

5- کابینت MDF: درجه یک ایرانی ساخت و نصب کابینت MDF (به ازای 7 متر کابینت واحد 70 متری، 10 متر کابینت واحد تا 100 متری و 14 متر کابینت واحد تا 130 متری).

6- قرنیز PVC: ارتفاع 9 سانتی‌متر یا 11 سانتی‌متر درجه 1 ایرانی.

7- سقف کاذب و کناف و نور مخفی: سالن به‌صورت دور باکس به طول تقریبی 20 مترطول و دور باکس برای دو اتاق خواب 24 متر طول.

8- کف­‌سازی منزل با لمینت یا سرامیک درجه 1 ایرانی: شامل تهیه و نصب لمینت آرتا، دنیز یا مشابه به همراه فوم سایلنت یا سرامیک 60×60 (80×80) درجه 1 ایرانی، ریسه شلنگ و سیم‌کشی‌های مورد نیاز.

9- اجرای تاسیسات برقی: شامل اصلاحات جزئی، تعویض کلید و پریز از شرکت دلند یا ایران، هالوژن سقف کاذب از شرکت شعاع نور، بروکس یا مشابه.

طبق برآورد انجام شده، برای انجام بازسازی متوسط در سال 1402، برای هر مترمربع 2/5 تا 3/5 میلیون تومان، باید بودجه در نظر گرفت. اگر شما یک منزل 75 متری داشته باشید هزینه بازسازی حدود 240 میلیون تومان برآورد می‌گردد.

جابجایی دیوارهای داخلی در بازسازی خانه مسکونی در تهرانپارس

3) بررسی آیتم‌های پکیج فول بازسازی خانه

1- بهینه‌سازی فضای منزل: شامل تخریب کف سرویس بهداشتی و حمام و آماده کردن برای ایزوگام، تخریب شومینه در صورت وجود، تخریب آرک آشپزخانه، تخریب گچ‌بری‌ها و حمل و نخاله‌ها، عبور لوله‌های تاسیسات.

2- نقاشی سقف وکاغذ دیواری: شامل کاغذ دیواری سالن، اتاق ها و نقاشی سقف.

3- بازسازی سرویس بهداشتی و حمام: شامل سرامیک کف و بدنه، سنگ توالت ایرانی، توالت فرنگی، فلاش تانک، ایزوگام کف، کفشور استیل، آینه و روشویی کابینتی PVC و شیرآلات قهرمان.

4- کابینت های‌گلاس به همراه هود، سینک و گاز رومیزی: شامل کابینت های‌گلاس ایلدیز یا AGT هود مخفی، سینک دولنگه استیل البرز و گاز رومیزی 5 شعله استیل البرز

5- کف­‌سازی با سرامیک درجه 1 یا لمینت: شامل تهیه و نصب لمینت آرتا، دنیز یا مشابه به همراه فوم سایلنت یا سرامیک 60×60 (80×80) درجه 1 ایرانی.

6- کمد دیواری ریلی برای اتاق‌­ها: شامل کمد دیواری MDF درجه یک ایرانی به ابعاد حدود 2/60 به عمق تا 60 سانتی‌متر به همراه کشو و طبفات مورد نیاز برای دو اتاق.

7- سقف کاذب و کناف و نور مخفی: سالن به‌صورت دور باکس به طول تقریبی 20 مترطول و دور باکس برای دواتاق خواب 24 متر طول.

8- اجرای TV Wall: شامل میز، از یک‌طرف ترمووال MDF و یک طرف شامل شلف و کاغذ دیواری زمینه اصلی دیوار یا طرح مشابه.

9- تعویض درب‌­ها:شامل درب ضد سرقت ورودی درجه یک ایرانی، درب‌های اتاق PVC دولنگه به همراه چهارچوب و یراق و درب ABS سرویس بهداشتی.

10- تاسیسات برقی و روشنایی: شامل اصلا کامل سیم‌کشی داخلی (برق، آنتن، تلفن) تابلو برق و کلیدهای مینیاتوری تابول، هالوژن‌ها و نور مخفی.

11- تاسیسات مکانیکال: شامل اصلاح لوله‌کشی حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و لوله‌کشی پکیج.

12 -قرنیز PVC: ارتفاع 9 سانتی‌متر یا 11 سانتی‌متر درجه 1 ایرانی.

13- طراحی رایگان فضاهای آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی و TV WALL.

با جمع‌بندی آیتم‌های مربوط به بازسازی صفر تا صد به مبلغ حدودی متری 5/5 تا 7/5 میلیون تومان برای یک بازسازی کلی یا (صفر تا صدی) باید بودجه در نظر گرفت. برای بازسازی صفر تا صد یک خانه 70 متری حدود 540 میلیون تومان باید بودجه درنظر گرفت.

دو ترفند برای کاهش هزینه بازسازی خانه

با توجه به بازدید کارشناس مربوطه از خانه شما، در صورت امکان، می‌توان به جای تخریب کاشی و سرامیک‌های قدیمی، کاشی‌های جدید را به صورت چسبی کار کرد. همچنین در بازسازی کابینت‌ها، در صورت سالم بودن بدنه آن‌ها، بجای اجرای کامل کابینت جدید، می‌توان فقط روکش درب‌ها و لولا را تغییر داد. با این کار هزینه‌های بازسازی منزل شما به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

در همین رابطه بخوانید:
قیمت سقف کناف اسفند 1402

هزینه بازسازی بخش های مختلف خانه

1- هزینه بازسازی آشپزخانه در سال 1402

اگر فقط قصد تعویض صفحه کابینت و درب‌های کابینت از جنس ام دی اف و یا هایگلس ایرانی را دارید، باید برای هر طول کابینت بودجه‌ای حدود 3 میلیون تومان اختصاص دهید.

اگر بخواهید کاشی بین‌کابینتی را تعویض و کف آشپزخانه را نیز بازسازی کنید، برای هر متر مربع سرامیک 600 هزار تومان در نظر بگیرید.

اگر بخواهید برای یک آشپزخانه به ابعاد حدودی 3×3 را به طور کامل بازسازی کنید شامل سرامیک کف، سقف کناف و کابینت های گلاس، هود، سینک و گاز رومیزی هزینه بازسازی آن در سال 1402، حدود 110 میلیون تومان محاسبه می‌گردد.

2- هزینه بازسازی حمام و سرویس بهداشتی در سال 1402

در سال 1402 هزینه بازسازی حمام و سرویس بهداشتی به ابعاد تقریبی 1/5×1/8 برآورد می‌گردد. برای بازسازی حمام و سرویس بهداشتی که در مجموع 5 مترمربع مساحت داشته باشد، با تخریب و عایق کف، تعویض شیرآلات و تاسیسات، کاشی دیوار و کف از جنس ایرانی درجه یک، نصب سنگ توالت ایرانی و توالت فرنگی، در مجموع حدود 60 میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

3- هزینه نقاشی یا کاغذ دیواری در سال 1402

هزینه تقریبی هر مترمربع نقاشی با رنگ روغن 80 هزار تومان، رنگ پلاستیک 60 هزار تومان، رنگ اکرولیک 80 هزار تومان می‌باشد.

با توجه به تنوع زیاد کاغذ دیواری در طرح، مدل، جنس و کشور سازنده، اجرای هر رول کاغذ با عرض 50 سانتی‌متر و طول 10 متر، به طور تقریبی حدود 400 تا 600 هزارتومان هزینه خواهد داشت. یعنی اگر بخواهید 60 مترمربع دیوار خانه خود را کاغذ دیواری کنید، بسته به جنس کاغذدیواری، باید بودجه‌ای معادل 12 تا 18 میلیون تومان کنار بگذارید.

4- هزینه بازسازی کف خانه در سال ۱۴۰۲

هزینه بازسازی هر مترمربع کف خانه در سال 1402، که شامل تخریب کف‌پوش قبلی، کف‌سازی و اجرای سرامیک درجه یک ایرانی، حدود 800,000 تا 1,000,000 تومان برآورد می‌گردد.

5- هزینه تعویض پنجره‌های قدیمی با پنچره دو جداره در سال 1402

هزینه نصب پنجره دوجداره، شامل فک پنجره‌های قدیمی، ترمیم دور پنجره و نصب پنجره‌های جدید، بسته به نوع بازشو پنجره، یراق آلات و شرکت سازنده، از مترمربعی 3 تا 5 میلیون تومان برای پنجره متغیر خواهد بود.

جمع‌بندی و سخن پایانی

در این مطلب برای برآورد هزینه بازسازی خانه در سال 1402، سه پکیج بازسازی در نظر گرفته شد. در پکیج اول (اقتصادی) برای انجام بازسازی حداقلی یک خانه هزینه بازسازی حدود 1/5 تا 2 میلیون تومان برآورد گردید. پکیج دوم یعنی بازسازی متوسط، با آیتم‌های بیشتر نسبت به پکیج اول، هزینه بازسازی حدود 2/5 تا 3/5 میلیون تومان تخمین زده شد.

در نهایت در پکیج سوم که بازسازی صفر تا صد یک منزل مسکونی را شامل می‌شود، هزینه بازسازی به طور متوسط و با توجه به نوع مصالح و خواسته‌های کارفرما حدود 4 تا 6/5 میلیون تومان برآورد گردید.

در ادامه نیز 2 ترفند برای کاهش هزینه بازسازی ساختمان معرفی گردید و پس از آن، هزینه بازسازی در بخش‌های مختلف خانه مورد بررسی قرار گرفت. البته این نکته را باید درنظر گرفت که این هزینه‌ها تقریبی بوده و برای محاسبه هزینه بازسازی یک خانه لازم است تا ضمن درنظر گرفتن خواسته‌های کارفرما، از مِلک بازدید حضوری به عمل آید.

بازدید حضوری و مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره تلفنی یا حضوری رایگان، بازدید رایگان و یا برآورد دقیق هزینه بازسازی ساختمان در سال 1402، با شرکت ابنیه طراحان نصر، تماس حاصل فرمایید.

8 دیدگاه در “هزینه بازسازی خانه در اسفند سال 1402

  1. مصطفی گفت:

    خیلی کامل و جامع بود توضیحات
    ممنونم
    برای بدست اوردن قیمت دقیقتر چطور میشه متوجه شد؟؟

    1. 0 ابنیه طراحان نصر گفت:

      باسلام و احترام.
      برای برآورد دقیق هزینه بازسازی باید بازدید حضوری انجام بشه. جهت هماهنگی، با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

  2. باقری گفت:

    با سلام
    ممنون از مطالب مفید سایت
    یه سوال داشتم سیستم گرمایش خانه موتور خانه مرکزی هست،می خواستم کنتور گاز واحد خودم را جدا کنم و از سیستم پکیج استفاده کنم ایا این امکان وجود داره؟ برای واحد 100 متری طبقه دوم
    در این صورت باید کل کف خانه تخریب بشود؟

    1. 0 ابنیه طراحان نصر گفت:

      با سلام و احترام
      بله امکان این کار وجود دارد. امکان اجرا بدون تخریب یا با کمترین تخریب هم وجود دارد.
      بعد از بازدید و بررسی شرایط مشخص می‌شود.

  3. سعید گفت:

    وقتی فقط کاشیهای حمام و دستشویی عوض بشه و یه گچ بخوره چرا باید هزینه بازسازی ۲ میلیون باشه؟ مثلا برای یه صدو پنجاه متری این قانون صدق می کنه؟

    1. 0 ابنیه طراحان نصر گفت:

      با سلام و احترام
      سعید عزیز هزینه برآورد شده به صورت تقریبی هست و برای برآورد دقیق باید به صورت حضوری بازدید انجام بشه.
      برای بازسازی حداقلی ما آیتم‌های زیر رو درنظر گرفتیم:
      1- بهینه‌سازی فضای منزل
      2- نقاشی کامل واحد
      3- بازسازی کامل سرویس بهداشتی
      4- بازسازی کامل حمام
      5- کابینت تمام MDF
      که به صورت تقریبی هزینه بازسازی و اجرای این موارد، برای هرمترمربع حدود 1/5 تا 2 میلیون تومان برآورد می‌شه.

  4. امینی گفت:

    سلام
    این مبالغ با خرید مصالح هست
    اگر خودمان مصالح و متریال را بخریم فقط هزینه اجرا و نظارت بر بازسازی چه قدر می‌شود ؟

    1. 0 ابنیه طراحان نصر گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای استعلام قیمت خدمات بازسازی ساختمان با شماره 44380949-021 یا 91011686-021 تماس حاصل فرمائید. کارشناسان مربوطه در این زمینه شما را راهنمایی خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *