مقالات

مزایا و معایب شومینه برقی

مزایا و معایب شومینه برقی
5/5 - (2 امتیاز)

شومینه برقی چیست و نحوه عملکرد آن چگونه است؟ شاید امروزه تصور خیلی از افراد در مورد شومینه ها، همون شکل های سنتی هیزمی و گازی باشه، درحالیکه این روزها شومینه های برقی دارن کم کم جایگاه خودشون رو بین مردم پیدا میکنن. در این مقاله به بررسی مزایا و معایب شومینه های برقی پرداخته شده.

شومینه برقی

خب همونطور که از اسمش پیداست این نوع از شومینه ها با جریان الکتریکی کار میکنن به این شکل که از برق، گرما تبدیل میشه. تا اینجا نحوه عملکرد شومینه برقی کاملا مشابه بخاری های برقی سنتی هست اما باید بدونید که تفاوت های اساسی وجود داره که مهترینش نوع عملکرد و شکل ظاهری شومینه برقی هست که اون رو از وسایل گرمایشی دیگه متمایز میکنه.

نحوه عملکرد شومینه برقی

پر واضح هست که به کمک انرژی الکتریکی نمیشه شعله های واقعی آتش رو تجربه کرد، شعله ای که لذت کنار اون بودن رو در شومینه های هیزمی و گازی تجربه می‌کنیم در شومینه برقی وجود نخواهد داشت و به جای اون از شعله های LED استفاده میشه. به این صورت که به کمک یک نمایشگر، شعله های آتش شبیه سازی میشه، کاملا شبیه به شعله های واقعی آتش.

شومینه برقی مزایا و معایب

مزایا و معایب شومینه برقی چیست

مزایای شومینه برقی

امنیت بالا

متاسفانه هر سال شاهد این هستیم که تعداد زیادی از هم‌وطنانمون بخاطر گازگرفتگی ناشی از وسایل گرمایشی گازی دچار مرگ خاموش میشن. یکی از مزیت های مهم شومینه های گازی این هست که امکان وقوع چنین مشکلات و آسیب هایی کاملا از بین میره، و سوختی پاک و امن دارن.

راندمان بالا

برخلاف شومینه های هیزمی و گازی که در اون‌ها بخش زیادی از انرژی و گرما هدر میره و همراه با گازهای مضر از دودکش خارج میشه، در شومینه های برقی راندمان تقریبا نزدیک به صد درصد هست و اتلاف انرژی در اون‌‎ها به قدری کم هست که میشه از اون چشم پوشی کرد.

مزایای شومینه برقی

کنترل میزان گرما

اغلب شومینه های برقی توسط کنترل از راه دور قابل کنترل هستن و این قابلیت دراکثر اون‌ها وجود داره تا دمای محیط رو به صورت خودکار در دمای خواسته شده تنظیم کنن.

نصب راحت و بدون دردسر

اگر شما همین امروز تصمیم بگیرید که یک شومینه برقی داشته باشید مناسب ترین گزینه شومینه برقی هست! اول از همه اینکه به خاطر تنوع طرح، رنگ و مدل، میتونید متناسب با دکوراسیون منزلتون یه انتخاب درست و مناسب داشته باشید و بعد هم میتونید اون رو بدون کمترین دردسر در محل موردنظر نصب کنید. این نکته رو درنظر داشته باشید که نصب شومینه های هیزمی و گازی دردسرهای خاص خودشون رو داره.

شومینه برقی چیست

معایب شویمنه برقی

عیبی مهمی که در ابتدای همین مطلب هم به اون اشاره شد این میتونه باشه که در شومینه های برقی شعله واقعی آتش وجود نداره و عیب دوم هم گرون بودن هزینه برق نسب به گاز در کشور ما هست که یکی از اصلی‌ترین دلایل استقبال مردم از شومینه ها و وسایل گرمایشی گازی به شمار میره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *