مقالات

نکات شرکت در آزمون نظام مهندسی

نکات مهم برای شرکت در آزمون نظام مهندسی
5/5 - (1 امتیاز)

در این مطلب به صورت مختصر، نکات مهم و کلیدی برای شرکت در آزمون های نظام مهندسی که معمولا دو بار در سال برگزار می‌شوند شرح داده شده است. اگر داوطلب شرکت در این آزمون ها هستید این نکات طلایی را از دست ندهید.

  1. ساعت برگزاری آزمون ها 7:30 صبح هست و باید نیم ساعت زودتر در محل آزمون حضور داشته باشید. همه چالش‌ها را در نظر بگیرید تا به خاطر چند دقیقه تاخیر، از شرکت در آزمون محروم نشوید.
  2. همراه داشتن گوشی­ موبایل، تبلت، ساعت هوشمند و… حتی خاموش به منزله­ تقلب در آزمون است. توجه داشته باشید که جریمه این تخلف، محرومیت از 5 دوره آزمون نظام مهندسی است.
  3. حتما دو عدد مداد نرم، پاک کن، تراش و ماشین حساب مهندسی همراه داشته باشید.
  4. بعد از شروع آزمون آرامش خودتان را حفظ کنید. نداشتن آرامش روحی، به شما ضربه خواهد زد.
  5. کتاب‌ها را با یک وسیله مناسب و راحت به محل آزمون ببرید. مثل چمدان‌­های کوچک، استفاده از زیرانداز و یا جاکتابی سیار، می­‌تواند بسیار راهگشا باشد.
  6. زمان خود را برای یک سوال از دست ندهید. اگر فکر کردید که پاسخ دادن به سوالی زمان­‌بر است، آن را علامت بزنید و بعد از پاسخ به تمام سوالاتی که زمان کمتری نیاز دارند، سوالات علامت‌زده‌شده را مرور کنید؛ در غیر اینصورت فرصت پاسخگویی به سوالات راحت‌تر را از دست خواهید داد.
  7. سوالاتی را که از صحیح بودن پاسخ آن‌ها اطمینان دارید در پاسخنامه علامت بزنید و سوالاتی که شک دارید را علامت بزنید و در صورتی که زمان اضافی داشتید روی آن‌ها بیشتر فکر کنید.
  8. نام تمام کتاب‌ها را با برچسب مشخص کنید که به راحتی قابل تشخیص باشند.
  9. کلید واژه و یا لیبل برای هر کتاب داشته باشید که در حداقل زمان به پاسخ برسید.
  10. حدنصاب قبولی برای آزمون ورود به حرفه مهندسان و كاردان­‌های فنی ساختمان در رشته‌­های مختلف، 50 درصد است. پس برای قبول شدن در آزمون، باید دست کم به نصف سوالات، پاسخ درست داده باشید. البته در رشته «عمران، طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان» و «ارزيابی، طرح و اجرای بهسازی» حد نصاب قبولی، 60 درصد می‌­باشد.
  11. تمامی آزمون­‌های نظام مهندسی نمره منفی دارند، پس حتما به این نکته دقت داشته باشید که سه پاسخ اشتباه، باعث بی‌اثر شدن یک پاسخ درست می‌شود.

و در پایان ابنیه طراحان نصر برای تمامی شرکت‌­کنندگان­ در آزمون های نظام مهندسی آرزوی موفقیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *