مقالات

D’luck ساختمان معلق بین زمین و هوا

D’luck ساختمان معلق بین زمین و هوا
5/5 - (3 امتیاز)

ترفندهای به کار رفته در طراحی ساختمان «سینگها دلاک» (Singha D’luck) سبب شده است تا بیننده در نگاه اول تصور کند این ساختمان بین زمین و هوا معلق است. در ادامه به بررسی نحوه طراحی این سینما – تئاتر که در کشور تایلند و در فضایی به مساحت 1600 مترمربع، در سال 2017 ساخته شده است، پرداخته می‌شود.

ایده سینگها دلاک (Singha D’luck)

همه مردم، برای یک بار هم که شده، با تصویری که مغزشان را به اشتباه انداخته و تصور نادرستی از واقعیت را برای آن‌ها القا کند، مواجه شده‌اند. بنابراین طراحان «سینگها دلاک» (Singha D’luck) از این ترفند استفاده کرده و با تلفیق تکنیک خطای دید در مهندسی معماری، اثری دیدنی و شگفت انگیز در شهر پاتایا خلق کردند.

برای طراحی ساختمان دلاک (D’luck) چندین تکنیک خطای دید بررسی شد و در نهایت القای «معلق بودن» سازه به عنوان هدف اصلی انتخاب گردید. شرکت معماری آرشیتکت 49 (Architects 49) کار طراحی سازه‌ای را آغاز کرد که بینندگان با مشاهده آن تصور کنند این ساختمان معلق بین زمین و آسمان است.

برای دستیابی به این هدف، عناصر متعددی از جمله سایه‌ها، جرم ساختمانی که از پایین دیده می‌شود و فضای خالی پایین آن، نقش اساسی را برای تحقق این طراحی ایفا می‌کنند.

Singha D'Luck ساختمان معلق بین زمین و هوا

طراحی ساختمان دلاک (D’luck)

در طراحی سینما – تئاتر «سینگها دلاک» استفاده از صفحات آینه‌ای روی دیوارها و سقف، علاوه بر مخفی کردن ساختار زیرین، تصاویری از محیط اطراف و آسمان را در چشم بیننده منعکس می‌کند و سبب می‌شود تا سازه بالایی مانند یک «جعبه» که روی هوا معلق است، به نظر برسد.

جعبه معلق از سازه اصلی 8/75 متر فاصله دارد و در آن از سازه فولادی استفاده می‌شود تا بازدیدکنندگان بتوانند انعکاس زیر جعبه معلق را کاملا حس کنند و یک سازه 15 در 50 در 14 متر را معلق ببینند. انعکاس نورپردازی در پایین و بالای جعبه سبب می‌شود تا این ساختمان، معلق به نظر برسد.

در همین رابطه بخوانید:
قاب دبی - معرفی دبی فریم به همراه فیلم و تصاویر

نحوه طراحی سینگها دلاک Singha D'Luck

نمای ساختمان دلاک (D’luck)

نمای متحرک ساختمان «سینگها دلاک» (Singha D’luck) تکمیل کننده این طراحی باشکوه است. 3 هزار قطعه طلایی شکل، از جنس آلومینیوم، نمای این ساختمان را تشکیل می‌دهد که امواج اقیانوس آرام را برای بازدیدکنندگان از شهر ساحلی پاتایا تداعی می‌کند.

 

جمع بندی و تصاویر ساختمان D’luck

در این مطلب نحوه طراحی ساختمان D’luck که در شهر ساحلی پاتایا، کشور تایلند، قرار دارد بررسی شد. در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری از این ساختمان که به نظر می‌آید معلق بین زمین و آسمان است، مشاهده فرمائید.

نمای باز ساختمان D'Luck

نمای باز ساختمان D’Luck

نورپردازی ساختمان دلاک در شب

نورپردازی ساختمان دلاک در شب

نمای سینگها دلاک Singha D'Luck

قطعات آلومینیومی به کار رفته در نمای ساختمان دلاک

نمای کناری ساختمان سینگها دلاک Singha D'Luck

نمای کناری ساختمان سینگها دلاک Singha D’Luck

پلان‌های طراحی ساختمان سینگها دلاک Singha D'Luck

پلان طراحی ساختمان سینگها دلاک (Singha D’Luck)

نمای داخلی سینما-تئاتر سینگها دلاک Singha D'Luck

نمای داخلی سینما-تئاتر سینگها دلاک (Singha D’Luck)

 

منبع: ArchDaily

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *