مقالات

رقابت برای ساخت بلندترین برج دنیا

رقابت عربستان و امارات در ساخت بلندترین برج دنیا
5/5 - (1 امتیاز)

در حوزه ساخت برج های بلندمرتبه همیشه یک پای رقابت کشورهای حوزه خلیج فارس بوده‌اند. امارات با محوریت دبی پرچمدار این موضوع است و در حال حاضر نیز برج خلیفه به عنوان بلندترین برج دنیا در امارات قرار دارد. اما اینبار کمی موضوع متفاوت است و رقابت برای ساخت بلندترین برج دنیا بین دو کشور عربی همسایه یعنی امارات و عربستان است.

بلندترین برج های درحال ساخت در عربستان و امارات

اگر عربستان سعودی در برنامه‌های خود برای ساخت برج جده موفق شود، برج خلیفه بلندترین ساختمان جهان، می‌تواند عنوان گینس خود را از دست بدهد، همزمان با ساخت برج جده عربستان، امارات نیز ساخت برج نهر دبی (دبی کریک) را با طراحی سانتیاگو کالاتراوا آغاز کرده است که ارتفاع این برج نزدیک به 828 متر است و با این اوصاف برج جده عربستان می‌تواند به عنوان بلندترین برج دنیا اسم خود را در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت کند.

رقابت در ساخت بلندترین برج دنیا

برج خلیفه در حال حاضر بلندترین برج جهان است.

در بیانیه مطبوعاتی دولت عربستان سعودی آمده است که شرکت اقتصادی جده و سرمایه گذاری Alinma عربستان سعودی قراردادی به مبلغ 8.4 میلیارد ریال سعودی (معادل 2.2 میلیارد دلار) برای ساخت شهر جده، از جمله ساخت بلندترین برج دنیا به نام برج جده، امضا کرده‌اند.

تصویر سه بعدی از برج نهر دبی (دبی کریک) با ارتفاع 828 متر

در حال حاضر بخش‌هایی از پروژه جده ساخته شده است. این آسمان خراش 1 کیلومتری برای تکمیل در سال 2020 برنامه ریزی شده بود. منیب حمود، مدیر اجرایی شرکت اقتصادی جده گفته است، با این پروژه، ما به اوج‌های جدید و ناشناخته‌ای در توسعه املاک و مستغلات دست خواهیم یافت و هدف شرکت را برای ایجاد یک مرکز شهری در سطح جهانی که سبک زندگی پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد، محقق خواهیم کرد تا جده یک نقطه عطف نمادین جدید داشته باشد.

تصویر برج جده با ارتفاع یک کیلومتر در حال ساخت

به گفته منیب حمود این پروژه با خدمات جامع و کاربردهای فراوان، مردم را از همه اقشار جامعه جذب می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با برج جده مقاله «معرفی کامل برج جده» را مطالعه فرمائید.

در همین رابطه بخوانید:
قاب دبی - معرفی دبی فریم به همراه فیلم و تصاویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *