مقالات

بزرگترین هتل جهان در مکه (معرفی هتل ابراج کودای)

ابراج کودای بزرگترین هتل جهان
3.7/5 - (3 امتیاز)

در این مقاله به معرفی هتل ابراج کودای (Abraj Kudai) واقع در شهر مکه کشور عربستان که بزرگترین هتل در حال احداث جهان است، پرداخته می‌شود.

بزرگترین هتل جهان در حال حاضر

ابراج کودای (Abraj Kudai) هتلی است که در شهر مکه در حال ساخت است. ابتدا پیش‌بینی می‌شد که این هتل در سال 2017 افتتاح شود اما ساخت و ساز آن در سال 2015 به دلیل مشکلات مالی متوقف شد.

در صورت تکمیل، این هتل، عنوانِ بزرگترین هتل جهان را از آن خود خواهد کرد. در حال حاضر هتل First world Plaza در کشور مالزی با 46,000 مترمربع مساحت و 7351 اتاق، به عنوان بزرگترین هتل دنیا شناخته شده است.

بزرگترین هتل جهان در مکه

مشخصات هتل ابراج کودای در مکه

هتل ابراج کودای شامل 12 برج اصلی است که یک سازه گنبدی‌شکل را احاطه کرده‌اند. این هتل حدود 1/4 میلیون مترمربع را دربرمی‌گیرد و شامل 10,000 اتاق خواب، 70 رستوران است و پشت بام چهار برج نیز مجهز به سکوی فرود هلی‌کوپتر می‌باشد. 12 برج این هتل 45 طبقه‌ای هستند که 5 طبقه از آن‌ها برای استفاده انحصاری خاندان سلطنتی عربستان در نظر گرفته شده است.

10 برج هتل، چهار ستاره خواهد بود و دو برج دیگر که برای مهمانان ویژه رزرو می‌شوند، پنج ستاره هستند. لازم به ذکر است که شرکت Areen Hospitality مستقر در لندن، کار طراحی بزرگترین هتل جهان و فضای داخلی اتاق‌های آن را برعهده دارد.

ابراج کودای بزرگترین هتل جهان در مکه

هزینه ساخت بزرگترین هتل جهان

هزینه‌ای که برای ساخت ابراج کودای (Abraj Kudai) برآورد شده است حدود 3/5 میلیارد دلار آمریکا است که وزارت دارایی پادشاهی عربستان سعودی به عنوان مالک پروژه آن را تامین می‌کند. لازم به ذکر است که این هتل نیز مانند «ابراج البیت» در نزدیکی مسجد الحرام در شهر مکه ساخته شده است. ابراج البیت، بلندترین برج عربستان است که در لیست بلندترین برج های جهان، در رتبه سوم قرار دارد.

در همین رابطه بخوانید:
قاب دبی - معرفی دبی فریم به همراه فیلم و تصاویر

ابراج کودای (Abraj Kudai) بزرگترین هتل جهان در مکه

جمع بندی و سخن پایانی

در این مطلب مشخصات هتل ابراج کودای و هزینه ساخت آن شرح داده شد. در حال حاضر تصاویر و اطلاعات بیشتری از بزرگترین هتل در حال احداث جهان در شهر مکه و زمان بهره‌برداری از آن منتشر نشده است اما آن‌چه مسلم است این است که سازه‌های غول پیکری مانند ابراج البیت (Abraj Al Bait) که در سال‌های اخیر در کشور عربستان احداث شده‌اند و یا هتل‌های بزرگی مانند ابراج کودای (Abraj Kudai) که در حال احداث می‌باشند، می‌تواند میلیون‌ها گردشگر را در خود جای دهند و بدون تردید صنعت گردشگری این کشور را متحول خواهند کرد.

1 دیدگاه در “بزرگترین هتل جهان در مکه (معرفی هتل ابراج کودای)

  1. مهدی گفت:

    من مثل این ی دونه ساختم به ۳/۴ میلیارد دلار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *