مقالات

مهمترین پروژه های ساختمانی تکمیل نشده در سال 2022

مهمترین پروژه های ساختمانی تکمیل نشده در سال 2022
5/5 - (1 امتیاز)

در این مقاله، شما را با مهمترین پروژه های ساختمانی تکمیل نشده در سال 2022 آشنا خواهیم کرد. طرح‌ها و پروژه‌هایی که در سال جاری جهت ساخت در نقاط مختلف دنیا برنامه‌ریزی شده‌اند.

پروژه های ساختمانی تکمیل نشده در سال 2022

در ادامه به بررسی پروژه های ساختمانی پرداخته شده است که در سال 2022 بیش از همه منتظر آن‌ها هستیم. با ترکیبی از برنامه‌های فرهنگی و تجاری، طرح‌ها در پنج قاره واقع شده‌اند و بسیاری از آن‌ها برای چندین قاره در حال ساخت هستند. سال‌ها آن‌ها که در مقیاس های وسیعی طراحی شده‌اند، ترکیبی از مناظر به هم پیوسته، موزه‌ها و آسمان‌خراش‌های جدید را نشان می‌دهند.

1- مرکز هنرهای نمایشی تایپه توسط معماران OMA

مرکز هنرهای نمایشی OMA تایپه در تایوان تقریبا کامل شده است. طرح شرکت طراحی معماری OMA متشکل از سه سالن، که هر کدام به طور مستقل از یکدیگر عمل می‌کنند، به دنبال خروج از اجماع سنتی مراکز هنرهای نمایشی است که صرفاً شامل یک سالن بزرگ همایش، یک سالن تئاتر متوسط و فضاهای کوچک دیگر است.

مهمترین پروژه های ساختمانی تکمیل نشده در سال 2022

2- سیدنی مدرن توسط SANAA

SANAA مستقر در توکیو بخش جدیدی به گالری هنری نیو ساوت ولز (AGNSW) در سیدنی طراحی کرده است. این پروژه به عنوان اولین ساختمان این شرکت در استرالیا، موزه هنر شاخص را متحول می‌کند و از طریق یک باغ هنری عمومی در فضای باز مشرف به بندر سیدنی متصل می‌شود. ساختمان جدید برای تضاد با ساختمان نئوکلاسیک قرن نوزدهمی گالری به عنوان یک بخش جدید، سبک و شفاف باز طراحی شده است.

3- برج رز وود سائوپائولو اثر آتلیه ژان نوول

ژان نوول طرح پروژه برج خود را در سال 2016 رونمایی کرد. این ساختمان 22 طبقه در نزدیکی Avenida Paulista در سائوپائولو واقع شده است. این آسمان‌خراش که برج رز وود نامیده می‌شود، بخشی از Cidade Matarazzo است، یک سایت 27,000 مترمربعی حاوی ساختمان‌های تاریخی که زمانی زایشگاه Filomena Matarazzo را تشکیل می‌دادند. برج نوول که شامل یک هتل و همچنین واحدهای مسکونی می شود، به گونه‌ای طراحی شده است که ادامه عمودی چشم انداز محلی باشد.

در همین رابطه بخوانید:
قاب دبی - معرفی دبی فریم به همراه فیلم و تصاویر

4- خانه خانواده آبراهامی توسط Adjaye Associates

Adjaye Associates به عنوان برندگان مسابقه The Abrahamic Family House در ابوظبی انتخاب شدند. پروژه شاخص، در جزیره سعدیات، فضایی است که در آن 3 دین با اجرای یک مسجد، یک کنیسه و یک کلیسا گرد هم می‌آیند. این پروژه که در یک غرفه بازدیدکنندگان غیرمذهبی قرار دارد، به سفارش کمیته عالی برادری انسانی، اولین پروژه در نوع خود است.

5- ساختمان Valley طراحی شده توسط MVRDV

Valley یکی دیگر از پروژه های ساختمانی تکمیل نشده در سال 2022 است. طراحی این پروژه توسط شرکت طراحی معماری MVRDV طراحی شده است. این ساختمان با چشم‌اندازی از تراس‌های سنگی ناهموار، پنجره‌های کناری، و بالکن، پوشیده از گیاهان متراکم که توسط معمار منظر، پیت اودولف طراحی شده است، فضای سبز بسیار مورد نیاز را به منطقه تجاری Zuidas آمستردام می‌آورد.

پروژه 75,000 مترمربعی با کاربری مختلط که برای EDGE Technologies طراحی شده است، شامل آپارتمان‌ها، مغازه‌ها، دفاتر، موسسات فرهنگی و یک مرکز خلاقانه است که توسط یک “دره طبقه” در دسترس عموم قرار دارد که در سکوی ساختمان، در طبقات 4 و 5 قرار دارد.

6- استودیو سیتی توسط معماران زاها حدید

استراحتگاه استودیو سیتی الهام گرفته از هالیوود که در منطقه کوتای ماکائو در مجاورت گذرگاه پل لوتوس با سرزمین اصلی چین واقع شده است، از سال 2015 پذیرای مهمانان و بازدیدکنندگان این شهر بوده است.

معماران زاها حدید که در سال 2017 برای توسعه استراحتگاه منصوب شدند، فاز یک استودیو سیتی را طراحی کردند. این پروژه امکاناتی تفریحی، سرگرمی و پذیرایی از جمله یکی از بزرگترین پارک‌های آبی سرپوشیده و روباز آسیا همراه با فضاهای کنفرانس و نمایشگاه گسترده را در خود جای می‌دهد.

7- جنگل عمودی نانجینگ اثر استفانو بوئری آرچیتتی

جنگل عمودی نانجینگ در ناحیه نانجینگ پوکو واقع شده است، منطقه‌ای که برای رهبری فرآیند نوسازی جیانگ سو جنوبی و توسعه منطقه رودخانه یانگ تسه انتخاب شده است. دو برج که مجموعه را تشکیل می‌دهند با تناوب بالکن‌ها و ظروف گیاهی که از جنگل عمودی میلان الگوبرداری شده‌اند، مشخص می‌شوند و نمای برج ها متشکل از 600 درخت بزرگ، 200 درخت متوسط و بیش از 2500 درختچه و گیاهان رونده هستند که یک منطقه را پوشش می‌دهند، به مساحت 4500 مترمربع.

پروژه های ساختمانی تکمیل نشده در سال 2022

8- کارگاه ساختمانی مدرن استانبول توسط رنزو پیانو

موزه مدرن استانبول در منطقه تاریخی بی اوغلو استانبول در ساحل غربی تنگه بسفر، رو به محله سلطان احمد واقع شده است. یک ساختمان جدید جایگزین ساختمان موجود می‌شود که در حال حاضر بین خیابان‌های قدیمی شهر محله گالاتا و ترمینال موجود در بندر کروز قرار دارد.

موزه جدید به یک نقطه کانونی شهری بین شهر قدیمی در غرب، تنگه بسفر در جنوب، پارک Tophane در شمال و توسعه جدید ساحلی گالاتاپورت در شرق تبدیل خواهد شد که جایگزین فعالیت اسکله قدیمی می‌شود.

در همین رابطه بخوانید:
قاب دبی - معرفی دبی فریم به همراه فیلم و تصاویر

9- کارخانه پرچمدار San Pellegrino توسط (BIG)

گروه Bjarke Ingels (BIG) به عنوان برندگان مسابقه‌ای برای ایده‌پردازی و طراحی یک دفتر مرکزی و کارخانه بطری جدید برای San Pellegrino، واقع در منطقه‌ای به همین نام در کوه‌های آلپ در شمال ایتالیا، معرفی شدند.

در خلاصه مسابقه از معماران خواسته شد تا خانه تاریخی این شرکت، شرکت پیشرو آب معدنی گازدار جهان، را با “طراحی واقعاً نوآورانه و از نظر فناوری پیشرفته” با هدف ادغام با زیبایی‌شناسی طبیعی زمین اطراف، بازسازی و گسترش دهند.

10- مرکز بین المللی فوتبال شیان توسط معماران زاها حدید

معماران زاها حدید تصاویری از مرکز جدید بین‌المللی فوتبال شیان برای جام ملت‌های آسیای کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) فاش کرده است. این تسهیلات شامل یک استادیوم با ظرفیت 60,000 نفر به همراه فضاهای مدنی، ورزشی و تفریحی برای شهر خواهد بود.

مرکز بین المللی فوتبال شیان با فراهم کردن شرایط بهینه برای فوتبال، به گونه ای طراحی شد که بعد از مسابقات سال 2023 استفاده از آن توسط نسل‌های آینده به حداکثر برسد.

پروژه های ساختمانی تکمیل نشده در سال 2022

11- دفتر مرکزی رزرو توسط UNStudio

دفتر مرکزی Booking.com در مرکز شهر آمستردام قرار دارد که در حال حاضر در Oosterdokseiland در حال ساخت است، این بخشی از یکی از بزرگترین پروژه‌های شهری در اروپای غربی است.

پردیس Booking.com به محیطی پر جنب و جوش تبدیل می‌شود که در آن افراد می‌توانند ملاقات کنند، الهام بگیرند، زندگی کنند، کار کنند و بازی کنند. پردیس Booking.com آخرین طرح فرعی Oosterdokseiland است و به عنوان یک مرکز اجتماعی به طور خاص برای تشویق ملاقات‌ها طراحی شده است.

12- 1000 درخت توسط استودیو هیترویک

در پایان سال 2021، استودیو هیترویک مرحله اول توسعه 1000 درخت را در شانگهای به پایان رساند. این پروژه 300,000 مترمربعی به عنوان یک قطعه توپوگرافی که شکل “دو کوه پوشیده از درخت” را به خود می‌گیرد و با 400 تراس و 1,000 ستون ساختاری پر شده است، در نظر گرفته شد.

این پروژه بزرگ در جاده موگانشان شانگهای، نزدیک به منطقه هنری M50 شهر واقع شده است. جدیدترین تصاویر منتشر شده طراحی پروژه‌ای را نشان می‌دهد که از بافت آن رشد کرده و به رودخانه مجاور متصل می‌شود.

13- دفتر مرکزی DJI، چین، توسط Foster + Partners

Foster + Partners تعدادی پروژه دارد که قرار است در سال 2022 تکمیل شود، اما یکی از غیر معمول‌ترین آن‌ها دفتر مرکزی است که برای شرکت رباتیک DJI در شنژن طراحی کرده است. این پروژه شامل دو برج با خرپاهای فولادی است که توسط یک پل آسمان منحنی طراحی شده برای نشان دادن آخرین فناوری هواپیماهای بدون سرنشین این شرکت به هم متصل خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *