مقالات

کلوزت روم چیست؟ (فیلم و تصاویر بهترین ایده‌ها)

کلوزت روم walk in closet چیست
5/5 - (1 امتیاز)

کلوزت روم (Closet Room) یا اتاق لباس چیست؟ در این مقاله علاوه بر اینکه به این سوال پاسخ داده می‌شود، نکات، نحوه طراحی کلوزت روم و مزایای استفاده از آن، به طور کامل شرح داده شده است. همچنین تصاویری از بهترین کلوزت روم های اجرا شده در ادامه این مطلب قابل مشاهده می‌باشد.

کلوزت روم یا اتاق لباس چیست؟

در دنیای مدرن امروز، اختصاص دادن بخشی از فضای خانه به عنوان اتاق لباس می‌تواند حس و حال جدیدی را به خانه اضافه کند. این فضا ممکن است محدود به بخشی از اتاق خواب نباشد و یک اتاق اختصاصی را به یک رختکن به عنوان اتاق لباس تبدیل نماید که دارای کمد، کشوهای توکار و قفسه‌هایی برای چیدمان انواع وسایل است.

کلوزت روم (Closet Room)، کمدی است که به اندازه کافی بسیار بزرگ باشد تا فرد بتواند وارد آن شود، به راحتی لباس‌های مختلفی که در آن قرار دارد را بپوشد و پوشش خود را به طور کامل در آینه مشاهده کند. این نوع کمد با کمدهای معمولی که فقط برای قرار دادن لباس استفاده می‌شوند و به اندازه‌ای نیستند که کسی بتواند وارد آن شود، متفاوت است. از کلوزت روم با عنوان اتاق لباس نیز نام می‌برند.

کلوزت روم چیست

از نظر لغوی کلوزت روم به کمدی گفته می‌شود که بتوان در آن راه رفت، اما تعریفی که به طور کلی می‌توان از کلوزت روم ارائه داد به این شرح است: اتاقی که از آن به عنوان یک رختکن مجزا استفاده می‌شود و کمد‌ها و قفسه‌بندی‌هایی به منطور نگهداری پوشاک، کیف، کفش و سایر ملزومات پوششی در آن تعبیه شده است.

نکات اجرای کلوزت روم

مهم‌ترین مزیت کلوزت روم چیست؟

مهم‌ترین مزیت استفاده از کلوزت روم این است که کلیه لباس‌ها، کفش‌ها و دیگر ملزوماتی که برای رفتن به مهمانی و بیرون از منزل به آن‌ها نیاز دارید در یک اتاق و در معرض دید شما قرار دارند و به راحتی می‌توانید هر یک از آنها را با یکدیگر تست کنید و خود را درون آینه‌های قدی جانمایی شده در کلوزت روم مشاهده کنید.

از دیگر مزایای طراحی و ساخت کلوزت روم، می‌توان به دسترسی آسان به انواع وسایل مورد نیاز آن هم با چیدمانی معلوم و تفکیک شده و جلوگیری از شلوغی و بی‌نظمی در فضای اتاق خواب اشاره نمود.

نحوه طراحی کلوزت روم

نکات طراحی کلوزت روم

اگر شما قصد دارید در خانه خود فضای کلوزت روم یا اتاق لباس طراحی کنید باید به یک سری نکات توجه نمایید که در ادامه این نکات را با هم مرور می‌کنیم:

1- متراژ و ابعاد

اولین و مهمترین مسئله برای ساخت یک اتاق لباس در نظر گرفتن ابعاد است. همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد نام دیگر کلوزت روم، Walk In Closet است، به معنی کمدی که بتوان در آن راه رفت.

بنابراین اگر فضای کمی در اختیار دارید، مثلاً یک اتاق خواب کوچک، در نظر داشته باشید که ایجاد فضای کلوزت روم می‌تواند میزان فضای در دسترس شما برای اتاق خواب را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. در این صورت بهتر است به فکر یک فضای جایگزین مانند کمد دیواری معمولی باشید. همچنین در صورت امکان، بهتر است فضایی را برای قرار دادن یک مبل یا صندلی، برای کارهای مثل تعویض کفش در نظر بگیرید.

2- جنس کمد و قفسه‌ها

شما با توجه به بودجه‌ای که برای ایجاد فضای کلوزت‌روم در نظر گرفته‌اید می‌توانید از متریال‌های مختلفی مثل چوب طبیعی، ام‌دی‌اف، هایگلاس، روکش ممبران و همچنین از ترکیب فلز و شیشه برای قفسه‌بندی و بعضی از بخش‌های بیرونی کلوزت روم استفاده کنید.

بهتر است برای انتخاب روکش کمدهای خود از ملامینه، هایگلاس و روکش‌های براق استفاده کنید. در انتخاب روکش‌ها فرم کلی دکوراسیون خانه و اتاق را هم در نظر بگیرید. برای اینکه در انتخاب جنس کمد و قفسه‌ها دچار اشتباه نشوید، بهتر است از افراد متخصص در این زمینه مشاوره بگیرید.

با توجه به مقدار بودجه در نظر گرفته شده، می‌توانید از سایر متریال‌ها برای قفسه‌ها استفاده کنید، تا هزینه کمتر شود. به طور کلی، توجه به نما و قسمت‌های بیرونی کلوزت، اولویت شما باشد و در انتخاب متریال این قسمت‌ها حساسیت بیشتری به خرج دهید.

3- استفاده از آینه در کلوزت روم

در نظر داشته باشید که جهت رفع ایرادات پوشش و استایل خود، حتما باید در کلوزت روم از آینه استفاده کنید. به علاوه وجود آینه در فضای کلوزت روم باعث زیبایی بیشتر فضا و بزرگتر نشان دادن این فضا می‌شود. پس حتما فضای مناسبی برای آینه در نظر بگیرید.

4- نورپردازی مناسب

یکی از مهمترین نکات در طراحی کلوزت روم، نورپردازی و روشنایی تمام قسمت‌های آن است. نور مناسب برای کلوزت روم را فراموش نکنید. نورپردازی باید به نحوی باشد که میزان نور مورد نیاز به طور کامل تامین گردد، چرا که شما قرار است در فضای کلوزت روم رنگ واقعی پوشش خود را ببینید، به همین جهت نباید سایه و نقطه تاریکی در این فضا وجود داشته باشد.

عکس و ایده از بهترین طرح های کلوزت روم

کلوزت روم یا اتاق لباس چیست؟

کلوزت روم چیست

ایده طراحی کلوزت روم

جمع بندی و سخن آخر

در این مطلب فضای کلوزت روم که معمولا در خانه‌هایی با متراژ بالا اجرا می‌شود، شرح داده شد. در ادامه نیز مهم‌ترین نکات و نحوه طراحی آن بررسی گردید. در پایان نیز تعدادی از برترین عکس ها، ایده ها و طرح های اجرا شده از کلوزت روم در سراسر دنیا اجرا گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *