مقالات

نور خطی در دکوراسیون داخلی + 10 ایده

نور خطی در دکوراسیون داخلی
5/5 - (1 امتیاز)

یکی از محصولات محبوب در نورپردازی و دکوراسیون داخلی، نور خطی است که در این مطلب به معرفی آن پرداخته شده است.

نور خطی چیست؟

نور خطی (به انگلیسی linear lighting) یکی از محصولات روشنایی است، که در دکوراسیون داخلی و خصوصا سبک مدرن مورد استقبال قرار گرفته است و با نام‌های چراغ خطی، چراغ لاینر، لاین نوری و لاینر چراغ معروف است.

نور خطی در دکوراسیون داخلی

نورهای خطی یکی از بهترین تجهیزات روشنایی به شمار می‌روند و در طراحی معماری با کاربری‌های مختلف از جمله مسکونی، اداری و یا تجاری برای ایجاد جلوه‌های بصری و روشنایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به طور کلی به هر چراغی که در آن منبع نور به ‌صورت یک خط و نه به‌ صورت گرد یا مربعی باشد چراغ یا نور خطی می‌گویند. تکنولوژی نورهای خطی از یک بدنه آلومینیومی و دفیوزر تشکیل شده است.

ایده نور خطی در لابی

انواع نور خطی

نورهای خطی به صورت توکار، روکار و آویز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مزایای نور خطی

نورهای خطی علاوه بر ایجاد حس مدرنیته و سادگی مزایای زیادی دارند. مصرف پایین، بازدهی بالا، ایمنی، وزن پایین، کیفیت نور و طول عمر بالا از مهم‌ترین مزایای آن‌ها محسوب می‌شوند.

نصب نورهای خطی به زیبایی و مدرن شدن فضا کمک می‌کند و استفاده از آن‌ها بر روی دیوار می‌تواند جلوه‌های جذاب و منحصر به فردی ایجاد نماید.

همچنین قابلیت تولید چراغ خطی در اشکال و ابعاد مختلف و تنوع گسترده آن، به معماران و طراحان داخلی فرصت پیاده‌سازی طرح‌های خلاقانه و جذاب را خواهد داد.

از دیگر مزایای نور خطی کاربرد آن‌ها در انواع فضاها، از داخل تا روی دیوار و زیر کابینت و… است که در بخش‌های مختلف خانه از جمله آشپزخانه، نشیمن، پذیرایی و اتاق خواب با طرح های مختلف کاربرد داشته و قابل اجرا می‌باشد.

در همین رابطه بخوانید:
معرفی انواع سقف کاذب

استفاده از نور خطی سبب پخش یکنواخت نور می‌شود. یکنواخت و اصولی علاوه بر ایجاد آرامش، باعث بزرگتر به نظر آمدن محیط نیز خواهد شد.

نور خطی در سالن پذیرایی

نور خطی در دکوراسیون داخلی

به دلیل مزایا و کاربرد فراوان نورهای خطی در معماری مدرن، استفاده از آن‌ها در نورپردازی داخلی و حتی محوطه محبوبیت فراوانی دارد. به دلیل مزایای نور خطی استفاده از این نوع روشنایی در معماری نوین، چه به منظور تامین نور اصلی و چه با اهداف دکوراتیو، افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است.

نور خطی در فرآیند بازسازی ساختمان بسیار پرطرفدار و پرکاربرد است، چرا که با هزینه معقول و مناسب، تغییرات چشم‌گیری ایجاد می‌کند و به ظاهر خانه جذابیت خاصی می‌بخشد.

هوشمندسازی نور خطی

هوشمندسازی چراغ خطی توسط یک سنسور سه‌گانه حضور، حرکت و تطبیق نور انجام می‌شود و برخی قابلیت‌های آن شامل موارد زیر است.

  • تنظیم خودکار نور محیط
  • روشن شدن پس از تشخیص حضور افراد
  • تنظیم میزان روشنایی بوسیله ریموت کنترل
  • همچنین کلیه نورهای خطی قابلیت اتصال به سیستم هوشمند کنترل از راه دور را دارند.

ایده نور خطی در راهرو

ایده های نورپردازی با نور خطی

نور خطی در دکوراسیون داخلی

ایده نور خطی در دکوراسیون داخلی

ایده نور خطی در آشپزخانه

ایده نور خطی در اتاق خواب

ایده نور خطی در اتاق خواب

نور خطی در دکوراسیون داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *