مقالات

انواع سینک آشپزخانه (معرفی 9 سینک خاص و مدرن)

2.8/5 - (5 امتیاز)

در این مقاله با انواع مختلف سینک آشپزخانه و ویژگی‌های آن‌ها آشنا خواهید شد. معرفی مدل های مختلف سینک با طراحی مدرن و جذاب که می‌تواند برای آشپزخانه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

سبک های مختلف سینک آشپزخانه

از آنجایی که تهیه و تامین اغلب نیازهای روزمره خانواده در فضای آشپزخانه صورت می‌پذیرد، آشپزخانه را می‌توان اصلی‌ترین فضای یک خانه در نظر گرفت. به همین جهت وسایل و ابزاری که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند از اهمیت به‌سزایی برخوردار هستند.

از بین وسایل موجود در آشپزخانه، سینک به عنوان یکی از تجهیزات مهم و کاربردی این فضا همیشه مورد توجه طراحان و سازندگان بوده است. در ادامه مدل های مختلف سینک آشپزخانه معرفی شده است.

1- سینک فوکس فینیش

این سینک با بافتی شبیه به سنگ، لمس غیرمنتظره طبیعت را در فضای آشپزخانه تداعی می‌کند که توسط معماران SHM طراحی شده است. تیم طراحی این حوض منحصربه‌فرد را با کابینت‌های خاکستری ترکیب کرده‌است که دارای روکش مصنوعی قدیمی و میزهای مرمری مجلل برای تداعی حال و هوای دنیای قدیم هستند.

البته به خاطر داشته‌باشید که سینک‌های تخصصی و سفارشی مانند این مدل اغلب به یک درزگیر بادوام برای محافظت از سطوح نیاز دارند.

انواع سینک آشپزخانه

2- سینک سرامیکی

یکی دیگر از انواع مختلف سینک آشپزخانه، سینک سرامیکی می‌باشد. کاشی‌های مربعی می‌توانند زیبایی منحصر بفردی در فضای آشپزخانه ایجاد کنند. همانطور که در این آشپزخانه مدرن توسط DTile نشان داده شده است، کاشی‌های بین کابینتی، میز و سینکِ سفیدِ آشپزخانه، همه از کاشی‌های مربعی ساخته شده‌اند.

یکنواخت نگه داشتن این سطوح و هماهنگ کردن آن‌ها با کابینت طرح چوب، فضایی گرم، روشن و امروزی ایجاد می‌کند.

در همین رابطه بخوانید:
معرفی انواع سقف کاذب

سینک سرامیکی آشپزخانه

3- سینک مسی

هیچ‌چیز مانند ویژگی‌های مس قدیمی به فضای پخت‌و‌پز حس گرما اضافه نمی‌کند. سینک موجود در دکوراسیون این آشپزخانه نیز از این قاعده مستثنی نیست. می‌توان با انتخاب کابینت‌های سفید نیز به نوعی در فضای آشپزخانه تمایز ایجاد کرد.

سینک‌های مسی می‌تواند دارای سطوحی صاف و صیقلی باشند اما صاحب این خانه معتقد است پتینه سینک با افزایش سن زیباتر می‌شود. شیرآلات آشپزخانه نیز روغنی هستند، یک وسیله مدرن که به دلیل روکش تیره‌اش احساسی قدیمی دارد.

سینک مسی آشپزخانه

4- سینک گرانیتی

یکی دیگر از انواع سینک آشپزخانه که این روزها بین مردم بسیار محبوب و پرطرفدار شده است، سینک گرانیتی می‌باشد. وسایل مشکی مات همیشه در آشپزخانه‌ها فوق‌العاده شیک به‌نظر می‌رسند؛ مانند سینک گرانیتی زیر که به سبک خانه‌های روستایی طراحی شده است. سینک های گرانیتی از این یک کامپوزیت گرانیتی بادوام ساخته می‌شوند و معمولا در برابر لکه، خراش و شوک حرارتی مقاوم هستند.

مقاومت سینک در برابر شوک حرارتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این بدان معناست که وقتی سطح سینک در دمای محیط قرار دارد، قرار گرفتن تابه‌های داغ در سینک یا ریختن مایعات با دمای بالا در آن‌ها، سبب ترک خوردن سینک نخواهد شد.

سینک گرانیتی آشپزخانه

5- سینک سنگ صابون

ویژگی‌های سنگی برای آشپزخانه‌های پرتردد ایده‌آل هستند، زیرا معمولاً در برابر سایش روزانه از مقاومت بالایی برخوردار خواهند بود. چیزی که باعث جذابیت سینک های سنگ صابونی می‌شود این است که براق و صیقلی هستند و در برابر حرارت، مواد شیمیایی و لکه نیز از مقاومت خوبی برخوردارند.

انواع سینک آشپزخانه

6- سینک شیشه ای

به نظر نمی‌رسد که شیشه یک ماده بادوام برای سینک آشپزخانه باشد. بنابراین ممکن است تعجب کنید که بدانید این متریال نیز یک گزینه جهت ساخت سینک است. در خانه زیر که توسط استودیوی تاپ ناچ طراحی شده‌است، یک سینک شیشه ای فیروزه‌ای‌رنگ، جذابیت مضاعفی به آشپزخانه بخشیده‌است.

سینک های شیشه ای معمولا نشکن می‌باشند و در برابر لکه، حرارت و خراش نیز مقاوم‌اند. با این اوصاف، امکان ترک برداشتن یا شکستن سینک‌های شیشه ای در صورت بی‌احتیاطی وجود دارد، بنابراین ممکن است این نوع سینک‌ها گزینه پرطرفداری به‌ نظرنرسند، به خصوص برای سرآشپزهایی که به طور منظم از آشپزخانه استفاده می‌کنند.

در همین رابطه بخوانید:
معرفی انواع سقف کاذب

سینک شیشه ای آشپزخانه

7- سینک طرح قدیم

اگر به دنبال این هستید که یک آشپزخانه به سبک قدیم داشته باشید سینک زیر می‌تواند گزینه جذابی برای شما باشد. این سینک با الهام از طرح‌های قدیمی ساخته شده است و حس و حال نوستالژیک ایجاد خواهد کرد. این آشپزخانه که به سبک خانه‌های روستایی ساخته شده‌است، دارای یک سینک با طرح قدیمی است که در دهه‌های گذشته رایج بود. طرح ساده و رنگ خنثی این سینک سبب شده است تا بزرگی و حجم بالای آن کمتر به چشم بیاید.

انواع سینک آشپزخانه

8- سینک رو کابینتی

سینک های رو کابینتی، از مدل‌های کم طرفدار و خاص محسوب می‌شوند. این سینک آشپزخانه به سبک اسلب در فضای پخت و پز توسط شرکت طراحی داخلی آرتیشوک، اجرا شده است. این سینک به‌جای قرار گرفتن در زیر کانتر، در بالای کابینت قرار می‌گیرد.

سینک رو کابینتی

9- سینک برنجی

اگر در نظر دارید تا در آشپزخانه خود حس و حال مدرن بودن را تداعی کنید، سینک برنجی صیقلی را در نظر داشته باشید. شما می‌توانید از جزئیات برنجی اضافی روی شیرآلات، دستگیره‌های کابینت، وسایل روشنایی و موارد دیگر استفاده کنید تا ظاهری لوکس و مدرن برای آشپزخانه خود ایجاد نمایید.

سینک برنجی آشپزخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *