مقالات

نکات خرید درب ضد سرقت (1+6 نکته کاربردی)

نکات خرید درب ضد سرقت
5/5 - (1 امتیاز)

درب ورودی ضعیف به هر مزاحم احتمالی اجازه می‌دهد تا با دردسر بسیار کمتر شانس خود برای ورود به خانه شما امتحان کند. اگر می‌خواهید با آگاهی و شناخت بهتر، اقدام به انتخاب و خرید درب ضد سرقت کنید، خواندن این مقاله را از دست ندهید؛ نکات مهم برای خرید درب ضد سرقت!

چرا درب ضد سرقت مهم است؟

طبیعتا یکی از راه‌های ورود سارقان به هر خانه‌ای درب ورودی آن است. در خانه‌های شمالی و ویلایی که حفاظ روی دیوار ندارند، دیوار حیاط برای ورود به آپارتمان یا ویلا گزینه بسیار مطلوبی برای یک سارق محسوب می‌شود.

نکات خرید درب ضد سرقت

وجود درب ضد سرقت برای «ورودی واحد» تا حد زیادی برای جلوگیری از ورود سارقان احتمالی به خانه شما می‌تواند کافی باشد اما اقدامات امنیتی دیگر برای جلوگیری از ورود سارقین به «داخل ساختمان» نیز از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

البته توجه داشته باشید که ممکن است تمام اقدامات امنیتی مشابه درب ضد سرقت، مانع کاملی برای سارقان نباشد اما قطعا نفوذ آن‌ها را بسیار سخت‌تر می‌کند. وجود یک درب ورودی ایمن به مزاحمان احتمالی سیگنال می‌دهد که بقیه خانه نیز به همان اندازه محافظت می‌شود و تلاش برای سرقت را بسیار خطرناک می‌کند.

آرامش خاطر برای شما نیز به عنوان صاحب خانه بسیار مهم است، اینکه بدون نگرانی خانه خود را ترک کنید و با آرامش کافی به مهمانی یا مسافرت چند روزه بروید. در ادامه نکات انتخاب و خرید درب ضد سرقت شرح داده شده است.

اجزای درب ضد سرقت

برای انتخاب و خرید درب سرقت چه نکاتی را باید بدانیم؟

به طور کلی قبل از خرید محصولاتی که درباره آن‌ها اطلاعات کافی ندارید، در اینترنت جستجو کنید. در مرحله بعد که به صورت حضوری و یا حتی تلفنی و اینترنتی با فروشندگان مختلف صحبت می‌کنید، با کسب اطلاعات اولیه و دانستن نکات در زمینه خرید درب ضد سرقت، به جمع‌بندی بهتری خواهید رسید.

0- چهارچوب ضعیف را تعویض کنید.

چهارچوب‌های قدیمی و فرسوده می‌تواند دسترسی سارقان به خانه شما را بسیار آسان کند. ضخامت و جنس چهارچوب باید به گونه‌ای باشد که وزن بالای درب ضد سرقت را تحمل نماید. به طور کلی این نکته مهم را به یاد داشته باشید، اگر خودتان می‌توانید نقاط ضعف را در درب ورودی و چارچوب درب خود مشاهده کنید، مزاحمان بالقوه نیز می‌توانند آن را ببینند.

1- کیفیت را فدای قیمت نکنید.

نصب درب ضد سرقت به نوعی یک سرمایه‌گذاری است. شما می‌خواهید امنیت خانه خود را بالا ببرید، پس ابتدا بودجه لازم را تامین کنید تا بتوانید یک درب ضد سرقت با کیفیت خریداری کنید. مطئمن باشید که سارقان به سادگی متوجه خواهند شد که باز کردن درب منزل شما برای آن‌ها دردسرساز است یا نه!

2- لولاها مهم هستند.

کیفیت لولاها باید به حد کافی مرغوب بوده و از دوام و استحکام لازم برخوردار باشند. البته با توجه به وزن درب ضد سرقت پیشنهاد می‌شود که حتما بیشتر از 2 لولا نصب شود. نکته دیگر در ارتباط با لولای درب ورودی این است که لولاها نباید از بیرون خانه قابل مشاهده و دسترسی باشند، در غیر این صورت هرکس می‌تواند به راحتی درب ورودی را از جای خود خارج کند.

3- بهترین قفل را انتخاب کنید.

بهترین قفل و مغزی را برای درب ورودی منزل خود انتخاب کنید. البته آشنایی با انواع مختلف قفل نیز می‌تواند برای داشتن یک انتخاب درست به شما کمک کند. از بین قفل‌های مختلف موجود در بازار، قفل‌های مولتی‌سیستم ساخت کشور ترکیه از کیفیت بهتری برخوردار می‌باشند.

4- هسته و ساختار درب مقاوم باشد.

یکی دیگر از نکات مهم در هنگام خرید درب ضد سرقت، هسته و ساختار داخلی آن است. معمولا درب‌هایی که وزن بالایی دارند از اسکلت فلزی باکیفیتی ساخته شده‌اند. همچنین بهتر است وزن درب ضد سرقت از 90 کیلوگرم کمتر نباشد.

5- رنگ و جنس روکش درب، مناسب باشد.

انتخاب رنگ و جنس روکش یا رویه درب ضد سرقت به سلیقه و نظر شما بستگی دارد و این مورد از نظر امنیت تاثیر چندانی بر روی درب‌های ضد سرقت موجود در بازار ندارد. البته توجه داشته باشید که روکش‌های بی‌کیفیت‌بودن با گذشت زمان از نظر ظاهری سبب کاهش زیبایی ظاهری درب خواهد شد.

6- یراق‌آلات درب، باکیفیت باشد.

کیفیت و جنس یراق‌آلات و دستگیره‌های مورد استفاده برای درب ضد سرقت نیز مانند تولیدات صنایع دیگر، تاثیر قابل توجهی در قیمت تمام‌شده محصول خواهد داشت. برخی از تولیدکننده‌های درب‌های ضد سرقت به سبب استفاده از یراق‌آلات بی‌کیفیت، قیمت کمتری را به مشتری ارائه می‌دهند که بسیاری از مردم ممکن است به این نکته مهم توجه لازم را نداشته باشند. یراق‌آلات مورد استفاده در درب‌های ضد سرقت به دو دسته زیر طبقه‌بندی می‌شوند:

  • در امنیت درب ضد سرقت تاثیری ندارد: دستگیره ثابت و درکوب
  • در امنیت درب ضد سرقت موثر است: رزت، دستگیره متحرک و چشمی

نامرغوب‌بودن دستگیره ثابت و درکوب برای امنیت درب ضد سرقت مشکل خاصی ایجاد نخواهد کرد و این موارد بعد از مدت کوتاهی زیبایی اولیه خود را از دست می‌دهند؛ اما اگر رزت، دستگیره ثابت و چشمی درب ضد سرقت بی‌کیفیت باشند امنیت درب دچار خدشه خواهد شد. بنابراین در هنگام خرید و انتخاب درب ضد سرقت حتما از کیفیت یراق‌آلات به‌کاررفته در آن اطمینان حاصل کنید.

یراق آلات درب ضد سرقت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *