مقالات

طراحی ویلا به سبک کلاسیک

5/5 - (1 امتیاز)

در این مطلب ویژگی های ویلای کلاسیک شرح داده شده است و به نکات طراحی ویلا به سبک کلاسیک پرداخته شده است.

ویژگی های ویلای کلاسیک چیست؟

کلاسیک، سبکی است که از معماری روم و یونان باستان به جا مانده است که مورد پسند بسیاری از افراد که دنبال شکوه و تجملات هستند مناسب می‌باشد. از طراحی نما تا طراحی ویلا، خواستار استفاده از آن در بنای خود هستند.

این سبک به دلیل استفاده از مصالح گران‌قیمت مانند سنگ و جزئیات بسیار زیادی که دارد، به عنوان یکی از سبک‌های لوکس ساختمان‌سازی شناخته می‌شود، که شامل تمام ریزفضاها و جزئیات می‌شود و باید در طراحی داخلی، طراحی محوطه، طراحی نما و پلان اجرا شود.

طراحی ویلا به سبک کلاسیکویلاهایی که به سبک کلاسیک طراحی می‌شود نشان دهنده شکوه آن است که به ساکنین آن احساس قدرت و بزرگی می‌دهد و در زمین‌های بزرگ قابل اجرا می‌باشد.

یک ویلا که به سبک کلاسیک طراحی شده است باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

1- تزئینات و ظریف کاری: بسیاری از افراد سبک کلاسیک را به واسطه تزئینات فراوان، ظریف‌کاری‌های دستی که در نما به کار رفته می‌شناسند که اجرای آن علاوه بر آنکه به مهارت بالایی نیاز دارد، دستمزد زیادی نیز به همراه خواهد داشت. در واقع به‌کاربردن تزئینات و المان‌های فروان، از بارزترین ویژگی‌های ویلای کلاسیک می‌باشد.

2- تقارن: در پلان و نمای این سبک تقارن دیده می‌شود. ستون‌ها، المان‌ها، تورفتگی‌ و برجستگی‌ها در با حفظ تقارن و تکرار شکوه سبک کلاسیک را به رخ می‌کشانند.

3- مصالح: از دیگر ویژگی های ویلای کلاسیک مصالحی است که در آن استفاده می‌شود که هزینه بالایی دارند، مانند سنگ.

4- سقف‌: در طراحی داخلی ویلای کلاسیک از سقف‌های بلند استفاده می‌شود تا حس عظمت و بزرگی فضا به وجود آید.

5- رنگ: در سبک کلاسیک معمولا از یک متریال و یک رنگ‌ (رنگ‌های خنثی) استفاده می‌شود.

در سبک کلاسیک چه بخش‌هایی در هم آمیخته می‌شود؟

1- نما: نمای ساختمان در این سبک بسیار مهم است. از این رو که نما مشخص کننده سبک برای مخاطب و تماشگران می‌باشد و عظمت و شکوه خود را باید در نما به نمایش بگذارد. در واقع نمای ساختمان نشان دهنده هویت آن است.

2- پلان: در طراحی پلان ویلای کلاسیک باید به تمامی مواردی که جز شاخصه های سبک کلاسیک می‌باشند توجه کرد. از جمله تقارن، نظم و هندسه، ورودی شاخص و دعوت کننده.

3- طراحی داخلی: برای هماهنگی و حفظ هویت ویلا باید طراحی داخلی آن نیز مانند نما براساس سبک انتخابی صورت بگیرد طراحی داخلی سبک کلاسیک همراه با مبلمان چوبی بزرگ، پرده های سلطنتی چند لایه و وسایل های پر زرق و برق می‌باشد که ویژگی مشترک بین همه آن‌ها ظریف کاری و بزرگی است.

4- محوطه سازی: طراحی فضای سبز، آبنما با شکوه و مجلل، آلاچیق و پوشش گیاهی باید از سبک کلاسیک پیروی کنند. در طراحی محوطه ویلای کلاسیک، توجه به کفپوش‌ها، نظم و تکرار المان‌ها، تقارن و… مورد توجه است.

جمع‌بندی و سخن آخر

طراحی ویلا به سبک کلاسیک به دلیل دقت و ظرافتی که نیاز دارد، بسیار مهم است که توسط افراد متخصص انجام گیرد. استفاده از تزئینات، توجه به متریال‌ها، حفظ تقارن و استفاده از سقف‌های بلند از ویژگی های ویلا به سبک کلاسیک می‌باشد که بیانگر شکوه و تجمل گرایی است.

طراحی ویلا به سبک کلاسیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *