مقالات

نکات ساخت آشپزخانه در فضای باز

نکات ساخت آشپزخانه در فضای باز
5/5 - (1 امتیاز)

امروزه ساخت آشپزخانه در فضای باز در بسیاری از خانه‌های ویلایی و باغ‌ها مورد توجه قرار گرفته است. اگر اطلاعات زیادی در رابطه با آشپزخانه بیرونی ندارید خواندن این مطلب را از دست ندهید.

آشپزخانه بیرونی چیست؟

یک آشپزخانه بیرونی یا آشپزخانه در فضای باز می‌تواند به شما کمک کند از هوای آزاد، باغ و پوشش گیاهی خود نهایت استفاده را ببرید. آشپزی در بیرون از زمان کباب‌های سوخته بسیار پیشرفت کرده است. با روند رو به رشد طراحی محوطه سازی؛ مالکان بیشتری ترقیب به ساخت آشپزخانه مناسب در باغ خود شده‌اند. آشپزخانه‌های بیرونی اغلب دارای فضای ذخیره‌سازی (کابینت)، میز کار، سینک، جایی برای پخت و پز، یا حتی یک یخچال هستند.

غذا خوردن در بیرون، چه با دوستان و چه با خانواده، یکی از لذت‌های غیرقابل انکار است. بسیاری از مردم علاقمند هستند که اوقات فراغت را در محیط بیرون و اگر امکانش باشد در باغ‌شان، یک محیط سرگرم‌کننده با تمام دسترسی‌ها و راحتی داشته باشند.

آشپزخانه بیرونی چیست

هزینه ساخت آشپزخانه در فضای باز

برنامه‌ریزی برای ساخت یک آشپزخانه در فضای باز دلهره آور نیست. می‌توان با یک هزینه کم شروع کرد و با گذشت زمان تکمیل کرد. بنابراین می‌توانید با یک باربیکیو شروع کنید و یا یک سینک یا هر چیزی که ممکن است بخواهید اضافه کنید. به طور کلی، هزینه‌ها بر اساس کیفیت و عملکردی که از آن می‌خواهید متفاوت خواهد بود.

از کجا باید شروع کرد؟

طراحان برای شروع کار از مشتریان می‌خواهند لیستی از موارد کلیدی که نیاز دارند تهیه کنند. به عنوان مثال، یک باربیکیو یکپارچه، فر و یخچال؛ سپس بر اساس موارد خواسته شده پیشنهاداتی ارائه می‌دهند.

ابعاد پیشنهادی برای ساخت آشپزخانه در فضای باز

آشپزخانه‌های مناسب معمولاً 2.40 متر عرض دارند با طول دلخواه، به طور مثال کباب پز متوسط حدود 75 سانتی متر است، میز کار برای آماده سازی غذا حدود 1 متر مناسب است و عمق‌شان نیز حدودا 60 سانتی‌متر است. ابعاد سینک حدودا 100 تا 120 سانتی‌متر و ابعاد گاز نیز از 60 سانتی‌متر شروع می‌شود.

نکات آشپزخانه در فضای باز

جانمایی مناسب برای آشپزخانه بیرونی

هنگام انتخاب محل آشپزخانه به همسایگان خود و اینکه آیا مزاحم آن‌ها خواهید شد فکر کنید. مورد مهم دیگر نور مستقیم خورشید در حین کار چشم‌ها را اذیت نکند. مسائلی مانند جهت باد؛ که اگر در کنار باربیکیو، قسمت غذاخوری قرار دارد، باد دود را به سمت افراد هدایت نکند و همچنین آشپزخانه نزدیک به محل نشیمن باشد.

در عصر جدید آشپزخانه‌هایی به صورت یکپارچه و پیش ساخته نیز وجود دارد که می‌توان آن را در هر جایی نصب کرد.

نکات آشپزخانه در فضای باز

بهترین متریال برای آشپزخانه فضای باز

به گفته کارشناسان، وقتی صحبت از میز کار می‌شود، گرانیت در فضای باز کاربردی تر است. گرانیت خاکستری مات گزینه مناسبی است. میز کار بیش از حد براق یا درخشان در زیر نور خورشید باعث اذیت شدن چشم می‌شود. همچنین گرانیت با تغییرات دما مانند دیگر سنگ‌ها ترک نمی‌خورد.

از میزهای کار مناسب و ارزان‌تر از گرانیت، میزهای چینی است. چینی ماده ای بسیار سخت و بادوام و بسیار بهداشتی است که هیچ کپک یا جلبکی نمی‌تواند روی آن رشد کند. به علاوه، چون در برابر اشعه ماوراء بنفش پایدار است، محو نمی‌شود و به راحتی تمیز می‌شود.

انتخاب بهترین کابینت برای آشپزخانه بیرونی

برخی از آشپزخانه‌های فضای باز دارای درهای فولادی ضدزنگ هستند، اما بسیاری از کارشناسان طراحی ظاهر چوبی را ترجیح می‌دهند. چوب استفاده شده معمولاً از سدر است. سدر یکی از سخت‌ترین چوب‌های نرم است که روغن‌های محافظ زیادی بر روی آن انجام می‌شود. همچنین می‌توان از مواد کامپوزیتی ضد تاب و ضد آب و هوا استفاده کرد.

نکات آشپزخانه بیرونی

چه چیز دیگری را باید در نظر بگیرم؟

برنامه‌ریزی روشنایی و همچنین شرایط آب و هوایی. برای عوامل غیرقابل پیش بینی برنامه‌ریزی کنید. ایجاد سرپناه برای محافظت در برابر باران، آلاچیق یا سایبان مهم است اگر شرایط لازم را فراهم کنید، این امکان را دارید که در همه زمان‌ها در فضای بیرون آشپزی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *