مقالات

7 سوال قبل از بازسازی آشپزخانه

7 سوال قبل از بازسازی آشپزخانه
امتیاز

اگر در حال برنامه‌ریزی برای آشپزخانه جدید هستید و قصد دارید آن را بازسازی کنید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. برای بازسازی آشپزخانه 7 سوال مهم و اساسی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها پرداخته شده است.

1- چه استفاده‌ای از آشپزخانه خود خواهید داشت؟

قبل از این‌که حتی به رنگ‌ها و مصالح فکر کنید، توصیه می‌شود که روی عملکرد تمرکز کنید. سعی کنید فهرستی از خواسته‌ها و کارهایی که باید در محیط آشپزخانه انجام دهید و لوازم هایی که نیاز دارد تهیه کنید. با این سؤال از شروع کنید: «می‌خواهید یک آشپزخانه با میز غذاخوری برای چند نفر داشته باشید؟» یا «به چه تعداد سینک نیاز دارید؟ یک سینک کافی است یا نه؟». سعی کنید تمام نیازهای خانواده خود را در نظر بگیرید.

2- سبک مورد علاقه شما چیست؟

سبک طراحی آشپزخانه خود را با جمع‌آوری اطلاعات شروع کنید. در اینترنت جستجو کنید و سبک‌های مختلف آشپزخانه را ببینید. این کار به شما کمک می‌کند تا به آشپزخانه ایده‌آل خود نزدیک‌تر شوید و نظر خود را بهتر به طراح منتقل کنید. توجه داشته باشید که سبک انتخاب شده برای آشپزخانه باید با معماری یا دکوراسیون داخلی خانه مطابقت داشته باشد.

3- کدام مصالح و متریال بهتر عمل می‌کنند؟

مواد و مصالح، کفپوش، کابینت، میز کار، شیرآلات و… تأثیر زیادی بر ظاهر و عملکرد آشپزخانه شما خواهد داشت. بنابراین بهتر است در انتخاب آن‌ها به اندازه کافی وقت بگذارید. مزایا و معایب متریال‌های مختلف را بررسی کنید و با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

در همین رابطه بخوانید:
هزینه بازسازی لابی ساختمان اسفند 1402

به طور مثال سنگ مرمر بدون شک زیبا است اما این را هم در نظر بگیرید که سنگ مرمر متخلخل و مستعد لک است. یا سنگ گرانیت فوق العاده مقاوم است و به سختی خراش برمی‌دارد، اما به طور کلی تیره و ظاهری شلوغ دارد. سنگ کامپوزیت، کاربردی و مقاوم در برابر لکه است و مناسب برای خانواده پرمشغله است. چوب، طبیعتی گرم دارد، چشم نواز و زیباست، اما نیاز به نگهداری و مراقبت مداوم دارد.

با توجه به این‌که کدام ویژگی برای آشپزخانه و خانه شما اهمیت بیشتری دارد انتخاب بهترین متریال را انتخاب کنید. ترجیح می‌دهید کفپوش آشپزخانه از جنس سنگ باشد یا پارکت؟ صفحه روی کابینت چطور؟

4- لوازم آشپزخانه به چه صورت قرار می‌گیرند؟

به طور مثال آیا اجاق گاز فردار را ترجیح می‌دهید یا گاز رومیزی و صفحه‌ای؟ دوست دارید ماشین لباس‌شویی، ماشین ظرفشویی و سایر لوازم، مخفی باشند، به طوری‌که فقط کابینت‌ها نمایان باشند یا مشخص بودن لوازم خانگی را گزینه بهتری می‌دانید؟

5- چه چیزهای دیگری نیاز به تعمیر یا تعویض دارند؟

علاوه بر کابینت و لوازم آشپزخانه، باید موارد دیگر را نیز در نظر گرفت. لوله‌کشی، برق، روشنایی، گچ‌کاری و… از جمله مواردی هستند که بیشتر افراد در هنگام بازسازی آشپزخانه از آن‌ها غافل می‌شوند.

6- آیا می‌خواهید تغییرات اساسی انجام دهید؟

در روند بازسازی ساختمان برخی افراد تمایلی به تخریب یا جابجایی دیوارها، در یا پنجره ندارند درحالی‌که می‌تواند تغییرات بزرگ و مثبی را در خانه آن‌ها ایجاد کند و سبب عملکرد بهتر فضا شود. سعی کنید ذهن خود را نسبت به پیشنهادات بسته نگه ندارید، زیرا بازسازی آشپزخانه علاوه بر اینکه تاثیر به سزایی در روحیه خانم خانه دارد، یک سرمایه‌گذاری است و درست کردن آن ارزش ملک شما را افزایش می‌دهد.

7- بودجه واقعی شما چقدر است؟

فرقی نمی‌کند رقم بودجه چقدر باشد، فقط مقدار واقعی پولی که در اختیار دارید را در نظر داشته باشید و متناسب با آن برای قسمت‌های مختلف آشپزخانه تصمیم گیری کنید. مراقب باشید که بیشتر بودجه خود را برای یک مورد خرج نکنید و بقیه بخش‌ها را هم درنظر بگیرید.

در همین رابطه بخوانید:
هزینه بازسازی لابی ساختمان اسفند 1402

7 سوال قبل از بازسازی آشپزخانه

جمع بندی و سخن آخر

در این مقاله به 7 سوال مهم قبل از شروع بازسازی آشپزخانه پاسخ داده شد. سوالات مهمی که اگر قبل شروع بازسازی آشپزخانه به آن‌ها پاسخ داده شود، نتیجه مطلوبی به دنبال خواهد داشت. همچنین می‌توانید از مشاوره رایگان کارشناسان شرکت ابنیه طراحان نصر نیز بهره ببرید. برای تماس و دریافت مشاوره و یا درخواست بازدید یا اجرای بازسازی اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *