مقالات

+20 ایده پارتیشن و جداکننده اتاق

ایده های پارتیشن و جداکننده اتاق
5/5 - (1 امتیاز)

یکی از راه‌های ساده برای تقسیم فضا در خانه های مسکونی، فضاهای اداری و حتی واحدهای تجاری استفاده از پارتیشن یا جداکننده است. در این مقاله تصاویر و ایده های مختلفی از انواع پارتیشن گردآوری شده است.

ایده پارتیشن و جداکننده برای اهداف مختلف

استفاده از پارتیشن و جداکننده برای اهداف مختلفی صورت می‌گیرد. حفظ حریم خصوصی، ایجاد دکور در فضای داخلی، استفاده بهینه از فضا در واحدهای کوچک، تفکیک فضاهای فلت و… از جمله مواردی است که افراد را به فکر استفاده از پارتیشن می‌اندازد.

پارتیشن و جداکننده‌ها خیلی سریع و راحت تغییرات اساسی و کاربردی ایجاد می‌کنند و یک فضای فلت یا ساده را بر حسب نیاز به بخش‌های مختلف تبدیل می‌کنند. استفاده درست و اصولی از پارتیشن حتی می‌توانند این تصور را ایجاد کنند که یک اتاق دارای متراژ بزرگتری است.

برخی از ایده های تفکیک فضا و پارتیشن تا حدی مقاوم و مستحکم هستند که تقریبا همان عملکرد دیوارهای جداکننده داخلی را دارند. برخی دیگر نیز از مواد ساده‌تر ساخته شده‌اند و بدون اینکه فضای زیادی را اشغال کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پارتیشن های کوچک با ظاهری مدرن

معمولا پارتیشن‌ها فضا را بدون مسدود کردن نور جدا می‌کنند. برخی پارتیشن ها صرفاً به عنوان نشانه‌ای برای تغییر کاربری به کار می‌روند؛ مثلا برای تفکیک فضای نشیمن و میز غذاخوری. این نوع پارتیشن‌ها می‌توانند اندازه‌ای کوچک و درعین‌حال ظاهری مدرن و جذاب داشته باشند.

ایده جداکننده اتاق و پارتیشن

ایده پارتیشن و جداکننده اتاق

پارتیشن به عنوان محلی برای نگهداری وسایل

یکی دیگر از ایده های کاربردی برای تقسیم فضا استفاده از پارتیشن هایی است که قابلیت نگهداری وسایل مختلف، اشیاء تزئینی، کتاب و حتی گلدان را داشته باشند. این نوع جداکننده‌ها یکی از محبوب‌ترین انواع پارتیشن محسوب می‌شوند.

در همین رابطه بخوانید:
بهترین عایق صوتی دیوار مشترک + هزینه اجرا

ایده پارتیشن و جداکننده فضا

ایده پارتیشن و جداکننده اتاق

پارتیشن، پوششی برای آشپزخانه

استفاده از پارتیشن می‌تواند به عنوان یک پوشش برای محفوظ کردن فضای آشپزخانه مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه چند تصویر و ایده برای استفاده از پارتیشن برای فضای آشپزخانه آورده شده است.

ایده پارتیشن و جداکننده اتاق

ایده پارتیشن و جداکننده اتاق

پارتیشن های سراسری برای تفکیک کامل فضا

برای تفکیک کامل فضا، استفاده از پارتیشن های سراسری یکی از راهکارهای جذاب و کاربردی است. متناسب با نیاز و کاربری می‌توان از پارتیشن چوبی و یا شیشه‌ای استفاده کرد. پارتیشن های سراسری در فضاهای اداری و تجاری بیشترین استفاده را دارند.

ایده پارتیشن و جداکننده اتاق

پارتیشن برای جدا کردن فضای ورودی

برای جدا کردن فضای ورودی از اتاق نشیمن یا فضاهای دیگر، استفاده از پارتیشن به عنوان راه حلی ساده و مقرون به صرفه توصیه می‌شود. این ایده می‌تواند در فضاهایی مثل لابی مجمع یا هتل مورد استفاده قرار گیرد.

ایده پارتیشن و جداکننده اتاق

پارتیشن برای تفکیک فضای انتظار

بسیاری از ادارات یا شرکت‌ها فضای کوچکی را به عنوان اتاق انتظار در نظر می‌گیرند. استفاده از پارتیشن یکی از راهکارهای قابل قبول برای پذیرایی از مهمانانی است که باید لحظات کوتاهی را منتظر بمانند.

منبع: تصاویر این مقاله از سایت Houzz گردآوری شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *