مقالات

همه چیز درمورد کابینت شیشه ای + 18 طرح برتر

همه چیز درمورد کابینت های شیشه ای
3.2/5 - (5 امتیاز)

در این مطلب نکات کاربردی در رابطه با آشپزخانه با کابینت شیشه ای شرح داده شده است و 18 آشپزخانه برتر با کابینت شیشه ای از نگاه سایت Houzz معرفی گردیده است.

کابینت شیشه ای، مدرن و خاص

کابینت های شیشه ای منحصر به دکوراسیون خاصی نیستند و می‌توان آن را در هر خانه‌ای طراحی و اجرا کرد. کابینت های شیشه ای ظاهری مدرن و جذاب دارند و باعث می شوند فضای آشپزخانه باز و بزرگ به نظر برسد. معمولا کابینت های در شیشه ای مورد پسند افرادی است که به وسایل و ظروف دکوراتیو علاقه زیادی دارند. این نوع کابینت می‌تواند جذابیت آشپزخانه را دوچندان کند.

معمولا برای نمای جلوی آشپزخانه از شلف و یا کابینت هایی با در شیشه ای استفاده می‌شود، اما وقتی صحبت از کابینت شیشه ای می‌شود باید داشتن یک ویترین کوچک را فراموش کنید. کابینت های در شیشه ای یک ویترین بزرگ در آشپزخانه محسوب می‌شوند که باید همیشه مرتب باشند. این مسئله برای بسیاری از افراد نه تنها جذاب نیست که می‌تواند ترسناک باشد.

قطعا همیشه‌مرتب‌نگه‌داشتن کابینت‌ها کار آسانی نیست، اما با چند تکنیک ساده، امکان‌پذیر است و در ادامه مطلب به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

ایده کابینت شیشه ای مدرن

3 ویژگی کابینت های شیشه ای

درهای شیشه ای به خاطر شکننده بودن معمولا محدود به کابینت های هوایی است و به ندرت برای کابینت های زمینی استفاده می‌شود. به طور کلی می‌توان سه ویژگی مهم برای کابینت های در شیشه ای در نظر گرفت:

  1. ایجاد عمق برای کمک به بزرگتر نشان دادن آشپزخانه های کوچک
  2. امکان نمایش وسایل و ظروف دکوراتیو و جذابیت بیشتر آشپزخانه
  3. قابلیت اجرا در سبک‌های مختلف آشپزخانه

انواع کابینت شیشه ای

کابینت های شیشه ای می‌توانند به شکل های مختلفی طراحی و اجرا شوند اما به طور کلی از دو حالت زیر خارج نیستند:

  1. کابینت تمام شیشه ای
  2. کابینت چوبی با در شیشه ای
در همین رابطه بخوانید:
بهترین عایق صوتی دیوار مشترک + هزینه اجرا

تنوع شیشه برای این نوع کابینت تقریبا گسترده است و می‌تواند بر اساس سلیقه افراد و متناسب با دکوراسیون داخلی خانه انتخاب شود. برای انتخاب شیشه برای کابینت های شیشه‌ای گزینه‌های زیر را می‌توان درنظر گرفت:

  • کابینت شیشه ای با شیشه شفاف
  • کابینت شیشه ای با شیشه مات
  • کابینت شیشه ای با شیشه طرح‌دار
  • کابینت شیشه ای با شیشه رنگی

ایده آشپزخانه با کابینت شیشه ای مدرن

چند نکته برای اجرای کابینت های شیشه ای

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، داشتن کابینت شیشه ای برای بسیاری از افراد می‌تواند دردسر ساز باشد اما تعداد کسانی که به این سبک علاقه دارند هم کم نیست. شما می‌توانید با به کار گرفتن چند نکته و تکنیک ساده یک ویترین بزرگ و مدرن برای آشپزخانه خود بسازید که نه تنها آشپزخانه را جذاب و منحصر به فرد نشان می‌دهد بلکه نظم و سلیقه را نیز به نمایش خواهد گذاشت.

عکس کابینت شیشه ای مدرن

در ادامه چند نکته کاربردی در رابطه با کابینت های در شیشه ای شرح داده است.

1- همه درها را شیشه ای نکنید

در کنار کابینت در شیشه ای بهتر است از کابینت هایی که در چوبی دارند نیز استفاده کرد، چرا که برخی از وسایل آشپزخانه که ظاهر مناسبی ندارند بهتر است از دید مخفی باشند. معمولا ظروف و وسایلی که زیاد از آن‌ها استفاده می‌شود برای نمایش پشتِ درهایِ شیشه ای کابینت، به اندازه کافی زیبا نخواهند بود. شاید بهترین گزینه همین باشد که بالاتر به آن اشاره کردیم: کابینت های زمینی تمام چوب و کابینت ‌های هوایی با در شیشه ای.

2- خودتان را از شَرّ وسایلِ بدون استفاده خلاص کنید

تک تک کابینت‌ها را بررسی کنید و از شر وسایل و ظروفی که هیچ‌وقت از آن‌ها استفاده نکرده‌اید و برای دکور نیز مناسب نیستند خلاص شوید. معمولا رها کردن بعضی چیزها سخت است، اما وقتی آن‌ها را کنار بگذارید، می‌بینید که احساس آرامش بیشتری دارید.

در همین رابطه بخوانید:
بهترین عایق صوتی دیوار مشترک + هزینه اجرا

در واقع یکی از خاصیت های مهم کابینت های شیشه ای همین است: سعی می‌کنید فقط وسایل و ظروفی را بخرید که واقعا به آن‌ها نیاز دارید و یا حداقل شایستگی آن را داشته باشند که آن‌ها در کابینت های شیشه ای آشپزخانه قرار دهید.

3- وسایلی بخرید که تم رنگی مشابهی داشته باشند

ظروف و وسایل سفید (یا خنثی) یکی از بهترین گزینه‌ها برای قرار گرفتن در کابینت های شیشه ای هستند؛ البته این نظر کاملاً شخصی است، اما کابینت‌های شیشه ای به عنوان یک ویترین بزرگ زمانی جذاب و زیبا به نظر می‌رسد که کمترین به بی‌نظمی و به‌هم‌ریختگی در آن مشاهده نشود. البته ظروف شیشه ای هم گزینه بدی نخواهد بود.

بعد از اجرای کابینت شیشه ای مراقب باشید برای خرید ست‌ها و وسایلی که طرح یکسان دارند هزینه هنگفت روی دست خود نگذارید. ممکن است بسیاری از وسایل و ظروف شما با هم ست نباشند، مشکلی نیست. کافی است آن‌هایی که رنگ مشترکی دارند را کنار هم بچینید. ترکیب رنگ‌های نقره‌ای، شیشه‌ای و حصیری را برای جذابیت بیشتر گزینه‌های مناسبی هستند.

4- یکنواختی زیاد، خسته‌کننده است

سعی کنید وسایل مختلف را با هم ترکیب کنید. مثلا اقلامی مانند لیوان‌های نوشیدنی را در یک کابینت با بشقاب‌های دسر ترکیب کنید. ترکیب ظروف نقره ای یا پارچ های سفید با بشقاب های سرو نیز می‌تواند گزینه خوبی باشد.

5- وسایل قدیمی را مخفی نکنید

وسایل و ظروف قدیمی خود را از داخل گنجه‌ها بیرون بیاورید و آن‌ها به نمایش بگذارید. مطمئن باشید وسایل قدیمی یا سنتی با طرح و رنگ‌های جذاب‌شان احساس مثبت و خوبی را در آشپزخانه شما ایجاد خواهند کرد.

18 آشپزخانه برتر با کابینت شیشه ای از نگاه Houzz

در ادامه 18 آشپزخانه برتر با کابینت شیشه ای را مشاهده خواهید کرد. لازم به ذکر است که این طرح‌ها بر اساس بازدید و استقبال کاربران سایت Houzz انتخاب شده‌اند.

آشپزخانه با کابینت شیشه ای

آشپزخانه با کابینت شیشه ای مدرن

آشپزخانه با کابینت شیشه ای

ایده کابینت شیشه ای مدرن

کابینت شیشه ای مدرن

آشپزخانه مدرن با کابینت شیشه ای

 

منابع:

1- kitchenmagic.com

2- bungalowblueinteriors.com

3- houzz.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *