مقالات

هزینه تخریب و بازسازی شومینه قدیمی اسفند 1402

5/5 - (2 امتیاز)

در این مطلب، هزینه تخریب و بازسازی شومینه های قدیمی و جایگزینی آن با شومینه های جدید در سال 1402 برآورد شده است.

هزینه تخریب شومینه و بازسازی فضای آن

به طور کلی در تخریب شومینه و بازسازی فضای اطراف آن، 4 آیتم زیر در نظر گرفته می‌شود:

  1. تخریب شومینه قدیمی
  2. کفسازی و اجرای کفپوش
  3. ترمیم و رنگ‌آمیزی سقف و دیوار
  4. نصب قرنیز برای دیوار تخریب شده

البته اگر قصد ندارید کفپوش فعلی خانه خود را عوض کنید باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای ترمیم فضای تخریب شده باید همان رنگ و طرح کفپوش خود را تهیه نمایید یا دست کم نزدیک‌ترین طرح به آن را پیدا کنید. هزینه تخریب و بازسازی شومینه در اسفند ماه سال 1402 مطابق جدول زیر برآورد می‌گردد:

ردیف

شرح اقدامات

هزینه (تومان)

1 تخریب شومینه به همراه حمل نخاله 13,550,000
2 اجرای سرامیک یا پارکت کف در محل قبلی شومینه (بسته به جنس)
3 رنگ سقف و دیوار پشت شومینه تخریب شده
4 قرنیز پای دیوار شومینه تخریب شده (بسته به جنس)

برای دریافت مشاوره رایگان و استعلام قیمت از طریق راه‌های زیر با ما در تماس باشید.

روش‌های رایج در بازسازی شومینه

معمولا در بازسازی ساختمان خواسته افراد در مورد شومینه از چهار حالت زیر خارج نیست:

  1. حذف کامل شومینه از محیط خانه
  2. جایگزینی با شومینه های برقی
  3. تبدیل شومینه به بخاری
  4. نوسازی شومینه فعلی و بهبود ظاهر آن

تخریب شومینه قدیمی و استفاده از شومینه برقی

ممکن است که ظاهر شومینه فعلی، بنا به دلایل مختلف، مطلوب و دلخواه شما نباشد. یکی از روش‌های بازسازی شومینه، تبدیل ساختار و سبک ساخت قدیمی، به ظاهری جدید است. در این شرایط بعد از حذف شومینه قبلی، لازم است که فضایی مناسب برای نصب شومینه برقی ایجاد و برق‌کشی لازم برای آن انجام گردد.

در همین رابطه بخوانید:
هزینه بازسازی لابی ساختمان اسفند 1402

لازم به ذکر است که شومینه‌های برقی به دلیل ظاهر مدرن و راندمان بسیار بالاتر نسبت به شومینه‌های گازی، طرفداران خاص خود را دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شومینه های برقی می‌توانید مقاله «مزایا و معایب شومینه برقی» را مطالعه نمایید. بدیهی است که قیمت شومینه‌های برقی در ابعاد و برندهای مختلف، متفاوت خواهد بود. در رابطه با قیمت شومینه‌های برقی نمی‌توان عدد مشخصی را در نظر گرفت؛ چرا که این رقم به برند و ابعاد آن وابسته است.

استفاده از شومینه برقی در دکوراسیون داخلی

تخریب شومینه قدیمی و تبدیل آن به بخاری

یکی دیگر از خواسته‌های رایج در میان افرادی که قصد دارند خانه خود را بازسازی کنند، حذف شومینه و استفاده از بخاری در محل شومینه است. این مورد بیشتر مورد توجه افرادی است که در فصل سرما، با چالش گرمایش فضای خانه مواجه هستند. با توجه به راندمان پایین شومینه‌های گازی، استفاده از بخاری می‌تواند راهکار معقول و مناسبی باشد.

تخریب شومینه قدیمی و اجرای شومینه سنتی با ظاهر جدید

بدون شک، افرادی که هنوز شومینه‌های سنتی (هیزمی یا گازی) را به مدل‌های جدید و مدرن ترجیح می‌دهند کم نیستند. در چنین حالتی نوسازی شومینه قبلی که ظاهر مناسبی ندارد، می‌تواند یکی از پیشنهادها باشد. هزینه بازسازی شومینه قدیمی و اجرای شومینه جدید در سال 1402، با نمای آجر نسوز، حدود 15 میلیون تومان تخمین زده می‌شود. لازم به ذکر است که این برآورد هزینه با توجه به قیمت مصالح در سال 1402 در نظر گرفته شده است.

افزایش تمایل مردم به تخریب شومینه های سنتی

دو علت اساسی سبب شده است تا شومینه های سنتی جایگاه خود را بین مردم آپارتمان‌نشین از دست بدهند:

  1. شومینه های سنتی فضای زیادی را اشغال می‌کنند.
  2. راندمان پایینی دارند و در عین مصرف بالا، فضای کمی را گرم می‌کنند.

نکته جالب توجه این است که در سال‌های اخیر و در بازسازی های انجام شده توسط شرکت ابنیه طراحان نصر، تخریب شومینه های سنتی و قدیمی، یکی از گزینه‌های ثابت مردم تهران برای بازسازی خانه‌های‌شان بوده است. بعد از برچیدن شومینه قبلی و بازسازی فضای تخریب شده، افراد با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارند تصمیم می‌گیرند در محل مناسب و اغلب به صورت توکار، یک شومینه برقی با ظاهری مدرن و راندمان بالا، نصب کنند.

در همین رابطه بخوانید:
قیمت سقف کناف اسفند 1402

چند ایده کاربردی در بازسازی شومینه قدیمی

همانطور که در بخش‌های قبلی اشاره شد ترمیم و بازسازی شومینه قدیمی با روش‌های مختلفی قابل انجام است. در این بخش با معرفی چند نمونه بازسازی شومینه در فضای منزل، شما را در انتخاب یک سبک جدید برای شومینه قدیمی‌تان همراهی می‌کنیم.

استفاده از آجر نسوز: متداول ترین سبک ساخت شومینه، استفاده از آجرهای نسوز در نمای شومینه است که حالتی نوستالژیک و روستیک را برای خانه به ارمغان می‌آورد. همچنین گرما و نشاط و آرامش از دیگر ویژگی‌های این سبک است.

استفاده از سنگ مرمر: سنگ مرمر از جمله سنگ‌های تزئینی با رنگ‌های متنوعی بوده که استفاده از آن در هر قسمت از منزل، جذابیت خاص خود را دارد. اگر به دنبال یک طرح خاص برای شومینه قدیمی گوشه پذیرایی‌تان هستید و یا پس از تغییر دکوراسیون کف و اطراف پذیرایی، به دنبال یک تغییر هماهنگ برای شومینه می‌باشید، بهترین انتخاب استفاده از سنگ مرمر سیاه و یا دیگر رنگ‌ها برای بازسازی شومینه قدیمی است.

تزئین شومینه سه گوش با کاشی براق: اگر چه دل کندن از طرح چوب و آجری شومینه که حالتی نوستالژی با خود به همراه دارد، برای شما سخت است، اما سبک‌های مدرن مثل کاربرد انواع سنگ و کاشی براق در بازسازی شومینه، در دسته ایده‌های مدرن برای تغییر دکوراسیون پذیرایی به شمار می‌آید. با تزیین دیواره اطراف شومینه با انواع کاشی براق در رنگ‌های مختلف، حالتی خاص و زیبا به فضای نشیمن ببخشید. از این ایده در تلفیق سبک دکوراسیون مدرن با سنتی بسیار استفاده می‌شود.

استفاده از شومینه سنتی در دکوراسیون داخلی

جمع بندی و سخن آخر

شومینه های قدیمی و سنتی رفته‌رفته از خانه‌ها حذف می‌شوند و جای خود را به شومینه های برقی می‌دهند؛ شومینه‌هایی که ظاهری مدرن دارند و فضای کمتری را اشتغال می‌کنند. در این مطلب روش‌های بازسازی شومینه و هزینه تخریب و اجرای آن به طور کامل بررسی گردید.

برای دریافت مشاوره رایگان و استعلام قیمت از طریق راه‌های زیر با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *