مقالات

قیمت نقاشی ساختمان دی 1402

قیمت نقاشی ساختمان چقدر است
5/5 - (2 امتیاز)

در این مطلب قیمت نقاشی ساختمان و نحوه محاسبه هزینه نقاشی یک خانه در سال 1402 با انواع رنگ به طور کامل شرح داده شده است.

نکات مهم در محاسبه قیمت نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان یکی از موارد مهم در مرحله نازک کاری یا فرآیند بازسازی خانه محسوب می‌شود. یکی از اولین و کم‌هزینه‌ترین اقدامات برای نوسازی ساختمان‌ها با کاربری‌های مختلف (مسکونی، اداری، تجاری، صنعتی و…)  نقاشی دیوارهای آن است که برای بهبود فضای زندگی یا کار بسیار موثر است. نقاشی ساختمان می‌تواند با هدف ترمیم سطوح دیوارها و یا حتی تغییر تم و زمینه دکوراسیون داخلی صورت گیرد.

معمولا افرادی که قرار است در خانه جدید سکونت کنند اگر دست به بازسازی کامل آن نزنند، دست کم دیوارهای آن را نقاشی یا کاغذ دیواری می‌کنند یا در روزهای پایانی سال یکی از محبوب‌ترین اقدامات در نزد ایرانیان نقاشی خانه است.

امروزه با وجود اینکه دیوارپوش‌ها و مصالح جدیدی برای پوشاندن دیوار و سقف­‌های­ منازل در بازار موجود می‌باشند، اما نقاشی ساختمان کماکان جایگاه خود را حفظ کرده است، که قیمت مناسب آن در مقایسه با سایر گزینه‌ها یکی از عوامل محبوبیت نقاشی به حساب می‌آید.

اولین و مهم‌ترین مرحله برای نقاشی ساختمان انتخاب رنگ است. روانشناسی رنگ علمی است که تاثیر رنگ‌های مختلف بر روحیه‌ی افراد را تحلیل و بررسی می‌نماید. دیوارها همیشه در برابر دید افراد قرار دارند بنابراین رنگی که برای هر مکان استفاده می‌شود، در روحیه‌ی افراد بسیار تاثیرگذار است.

با توجه به تنوع رنگ‌های موجود در بازار، بهتر است قبل از شروع نقاشی ساختمان در این رابطه اطلاعات اولیه را داشته باشید؛ چرا که هر رنگ قیمت و کاربرد خاص خود را دارد. از انواع رنگ­‌ها می‌توان به پلاستیک، روغنی، آکرولیک، جلا،  بلکا، نانو، مولتی کالر، ضد زنگ و… اشاره کرد. لازم به ذکر است که نقاشی ساختمان بسته به نوع رنگ با ابزارآلات و وسایل مختلفی انجام می‌شود.

از پرکاربردترین رنگ‌ها در خدمات نقاشی ساختمان می‌توان به رنگ پلاستیک، رنگ اکریلیک و رنگ روغن اشاره کرد. همچنین خدماتی از قبیل زیرسازی و بتونه‌کاری، رنگ‌آمیزی و نقاشی سطوح و دیوارها، رنگ‌آمیزی در و پنجره و کابینت و … از مهم‌ترین خدمات نقاشی در ساختمان‌ها به شمار می‌روند.

در همین رابطه بخوانید:
هزینه بازسازی لابی ساختمان اسفند 1402

تلاش ابنیه طراحان نصر در این مطلب این است که پرکاربرد و پر استفاده‌­ترین رنگ‌­های ساختمانی به طور مختصر معرفی و قیمت نقاشی ساختمان در سال 1402 باتوجه به تجربیات اجرایی با ذکر مثال محاسبه گردد. در مثال‌های ارائه شده، قیمت برای واحدهای 100 و 200 متری و برای کارهای بالاتر از 500 مترمربعی بیان شده است.

هزینه نقاشی خانه چقدر است؟

در این مطلب هزینه و قیمت ­نقاشی ساختمان در سال 1402 بر اساس هر مترمربع محاسبه شده است. البته به این نکته توجه داشته باشید که معمولا برای ساختمان هایی که مساحت دیوارهای آن کمتر از 500 مترمربع است، هزینه نقاشی ساختمان به خاطر کوچک بودن پروژه بر اساس مترمربع محاسبه نمی‌شود و به صورت کلی یا به اصطلاح چکی برآورد می‌گردد.

نکته مهم: برای محاسبه تقریبی مساحت دیوارهای یک منزل می‌توان با توجه به تعداد پنجره‌ها مساحت زیربنا را ضربدر 1.5 الی 2 نمود. (به طور مثال یک خانه با مساحت 100 مترمربع، معمولا حدود 150 الی 200 مترمربع دیوار دارد.)

قیمت نقاشی ساختمان با رنگ روغنی

هزینه نقاشی ساختمان با رنگ روغنی

رنگ روغنی یکی از پرکاربردترین انواع رنگ‌های ساختمانی محسوب می‌شود که معمولا برای پوشاندن دیوار منازل، سقف سرویس‌­ها، نرده­‌ها، درب، پنجره و… مورد استفاده قرار می‌­گیرد. دیوارهایی که به این روش  نقاشی می‌‌شوند به علت روغنی بودن، قابلیت دستمال کشیدن و براق شدن را بدون ایجاد لکه خواهند داشت.

این نوع رنگ­ در سه نوع براق، نیمه براق (یا نیمه مات) و مات تولید می‌شود و نسبت به رنگ پلاستیک دیرتر خشک می‌شود. در جدول زیر هزینه نقاشی دیوارهای خانه در سال 1402 با استفاده از رنگ روغنی برآورد شده است.

نقاشی با رنگ روغنی مساحت زیربنا 100 مترمربع

(مساحت تقریبی دیوارها 150 مترمربع)

مساحت زیربنا 200 مترمربع

(مساحت تقریبی دیوارها حدود 300 مترمربع)

مساحت اجرا بالاتر از 500 مترمربع
قیمت اجرا قیمت چکی 13 تا 16 میلیون تومان قیمت چکی حدود 26 تا 32 میلیون تومان هر مترمربع 60 تا 85 هزار تومان

قیمت نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

قیمت نقاشی خانه با رنگ پلاستیک

یکی از جدیدترین و در عین حال پرکاربردترین رنگ‌های ساختمانی، رنگ پلاستیک است. این رنگ بر پایه آب بوده و بوی کمتری به نسبت رنگ روغنی دارد. بیشترین کاربرد این رنگ در نقاشی سقف می‌باشد؛ چرا که سقف در مقایسه با دیوار کمتر کثیف می‌شود، بنابراین کمتر به تمیزکاری نیاز پیدا می‌کند.

از ویژگی بارز رنگ پلاستیک استفاده آسان با غلتک و خشک شدن سریع آن می‌باشد. شایان ذکر است که اغلب رنگ‌های بازار به صورت نیمه پلاستیک می‌باشند که نسبت به رنگ تمام پلاستیک قیمت مناسبی نیز دارند. در جدول زیر قیمت نقاشی سقف خانه در سال 1402 با استفاده از رنگ پلاستیک برآورد شده است.

در همین رابطه بخوانید:
قیمت سقف کناف اسفند 1402
نقاشی با رنگ پلاستیک نقاشی سقف یک خانه با مساحت 100 مترمربع نقاشی سقف یک خانه با مساحت 200 مترمربع مساحت اجرا بالاتر از 500 مترمربع
قیمت اجرا قیمت چکی حدود 8 تا 9 میلیون تومان قیمت چکی حدود 15/5 تا 18 میلیون تومان هر مترمربع حدود 50 تا 65 هزار تومان

هزینه نقاشی ساختمان با رنگ آکرولیک

یمت نقاشی ساختمان با رنگ آکرولیک

رنگ‌های آکرولیک، رنگ‌هایی جدید، بر پایه آب و سازگار با محیط زیست هستند که استفاده از آن‌ها در صنعت ساختمان با استقبال زیادی مواجه شده است. از ویژگی مهم این رنگ‌ها می‌توان به قابلیت شستشو، سرعت خشک شدن بالا، قیت مناسب، بوی کم و… اشاره داشت. رنگ آکرولیک هم در سقف و هم در دیوارها استفاده می‌گردد. هزینه نقاشی کامل خانه در سال 1402 با استفاده از رنگ آکرولیک در جدول زیر برآورد شده است.

نقاشی با رنگ آکرولیک نقاشی کامل خانه‌ای با مساحت 100 مترمربع نقاشی کامل خانه‌ای با مساحت 200 مترمربع مساحت اجرا بالاتر از 500 مترمربع
قیمت اجرا قیمت چکی حدود 23/5 تا 26 میلیون تومان قیمت چکی حدود 46/5 تا 52 میلیون تومان هر مترمربع حدود 65 تا 78 هزار تومان

هزینه نقاشی با روغن جلا

قیمت روغن جلا

برای جلای روی سطوح و براقیت معمولا از روغن جلا استفاده می‌شود که سطح را زنده و براق می‌کند. نحوه اجرا و ارائه قیمت برای این رنگ، معمولاً پس از بازدید کارشناس و درصد خرابی سطح موردنظر صورت می‌گیرد که به علت دقت کار و زمان کاری بیشتر، متفاوت می‌باشد؛ اما برای نمونه در جدول زیر هزینه روغن جلا برای چند مورد ذکر شده است.

روغن جلا یک عدد کتابخانه یک لنگه درب یک عدد میز نهارخوری
قیمت اجرا 550 هزار تومان 400 هزار تومان 400 هزار تومان

هزینه اجرای ضدزنگ

برای جلوگیری از زنگ زدن آهن‌آلاتی که در معرض رطوبت و آب قرار دارد، بایستی ابتدا یک لایه ضد زنگ بر روی آن اجرا شود. نحوه برآورد قیمت ضدزنگ نیز همانند رنگ جلا بوده که تخمین هزینه پس از بازدید امکان‌پذیر است.

ضد زنگ یک لنگه حفاظ پنجره یک لنگه درب ورودی حیاط ساختمان
قیمت اجرا 550 هزار تومان 400 هزار تومان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *