مقالات

11 ترفند طلایی برای بزرگتر نشان دادن خانه

ترفندهای بزرگتر نشان دادن خانه های کوچک
5/5 - (2 امتیاز)

در این مقاله با ترفندهای طلایی برای بزرگتر نشان دادن خانه های کوچک آشنا خواهید شد. پس اگر دوست دارید که خانه کوچک‌تان، بزرگتر بنظر برسد، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

ترفندهای بزرگتر نشان دادن خانه های کوچک

با استراتژی‌ درست و به کار گرفتن روش های اصولی در چیدمان داخلی، می‌توان خانه های ­کوچک را بزرگتر نشان داد و از فضای موجود، حداکثر استفاده را برد. در ادامه 11 ترفند طلایی برای بزرگتر نشان دادن خانه های کوچک شرح داده شده است.

1- استفاده از تنالیته‌های تک رنگ

یکی از رکن‌های اصلی بزرگ جلوه دادن محیط‌های کوچک استفاده درست از رنگ است. یکی از راحت‌ترین‌ها استفاده از تنالیته‌های تک رنگ است. رنگ‌هایی مانند سفید، کرم، خاکستری کم‌رنگ و آبی کم‌رنگ باعث بازتاب نور بیشتر، روشنایی فضا و در نتیجه بزرگ‌تر جلوه دادن محیط می‌شوند.

ترفندهای بزرگتر نشان دادن خانه های کوچک

2- یک رنگ بودن دیوار و سقف

از مهمترین نکات، انتخاب هوشمندانه رنگ‌ دیوارها است، بهتر است رنگ دیوار و سقف یک‌رنگ باشد و از رنگ‌های خنثی استفاده کرد.

3- عدم استفاده از کاغذدیواری با طرح‌های شلوغ

از کاغذدیواری‌هایی با طرح‌های شلوغ و رنگ‌های تیره استفاده نکنید. می‌توان از کاغذ‌دیواری با خطوط عمودی و افقی که باعث هدایت چشم‌ می‌شود و فضا را بیشتر نشان می‌دهد استفاده کرد، از همین تکنیک برای سقف‌های کوتاه، کاغذ دیواری با خط‌های عمودی ودیوارهای کم عرض به صورت کاغذدیواری‌های افقی استفاده کرد.

برای فضاهای کوچک یا فضاهایی که از نور کمتری برخوردار است استفاده از کاغذدیواری‌هایی با رنگ‌های خنثی و سرد مانند سفید، طوسی و… یا رنگ‌های پاستیلی و روشن توصیه می‌شود که باعث بزرگ‌تر نشان دادن فضاهای کوچک می‌شود. در کنار رنگ می‌توان با بهره‌گرفتن از تکنیک خطای دید و استفاده از طرح‌های ظریف و ریز و با خطوط افقی تکرار شونده فضا را بزرگتر نشان داد.

4- استفاده از کف‌پوش مناسب

از یک کف‌پوش با یک رنگ و یک جنس برای تمامی قسمت‌های خانه استفاده کنید. این کار مرز بین اتاق‌ها را از بین می‌برد، چوب‌های رنگ روشن و سنگ و سرامیک‌های ساده روشن، گزینه‌های مناسبی هستند.

در همین رابطه بخوانید:
معرفی انواع سقف کاذب

5- تامین نور کافی

برای بزرگتر نشان دادن خانه باید از حداکثر نور طبیعی و مصنوعی بهره برد که بسیار تاثیرگذار است و جاهای تاریک، تنگ و کوچک به نظر میرسد. اگر نور طبیعی کافی ندارید، با لامپ و لوسترهای متعدد، نور کافی به خانه بدهید. این کار باعث می‌شود حال‌ و‌ هوای خانه‌ زنده و سر‌حال‌تر شود. نورپردازی اگر به درستی انجام شود، تأثیر بسیاری در جلوه ظاهری فضا خواهد داشت.

استفاده از نور مرکزی و لوسترهای کریستالی، برای خانه‌های بزرگ و کلاسیک مناسب است اما برای نورپردازی خانه‌های کوچک و مدرن مناسب نیست. خانه‌ها و آپارتمان‌های کوچک به نورپردازی مینیمالیستی نیاز دارند. نورپردازی با استفاده از نوری که از جهت‌های مختلف بتابد، خانه را بزرگتر و زیباتر نشان خواهد داد.

روش های بزرگتر نشان دادن خانه های کوچک

6- استفاده از آینه

یکی دیگر از روش های بزرگتر نشان دادن خانه استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی است. استفاده از آینه‌ها باعث انعکاس نور در خانه، ایجاد بعد و در نتیجه بزرگتر جلوه دادن آن است اما باید در انتخاب آن‌ها دقت داشت. از آینه‌های چند ضلعی و با شکست زیاد، استفاده نکنید چراکه برعکس اثر می‌کند. قاب آینه را هم‌رنگ دیوار در نظر بگیرید، همچنین آینه‌های قدی فضا را دو برابر نشان می‌دهد. قراردادن آینه، روبه‌روی پنجره نیز باعث بازتاب نور طبیعی می‌شود.

7- توجه به نقطه کانونی

نقطه و یا وسیله‌ای است که کانون جلب توجه و جذابیت دکوراسیون را به خود اختصاص داده است، استفاده از شومینه، تابلوی نقاشی، قفسه کتاب یا هر چیز دیگر در نقطه کانونی می‌تواند تأثیر مثبتی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌های کوچک شما داشته باشد. ایجاد نقطه کانونی در دکوراسیون می‌تواند توجه افراد حاضر در خانه را به خود جذب کرده و دیگر توجهی به نقاط ضعف خانه نداشته باشند و با مشخص بودن نقطه کانونی، چیدمان مبلمان اصولی و راحتر خواهد بود.

8- استفاده از لوازم کم

هرچه تعداد لوازم و مبلمان کمتر و ظریف‌تر باشد، فضای اتاق‌ها بزرگ‌تر نشان می‌دهد. ایجاد مانع در خانه باعث احساس کوچکی محیط می‌شود، تعداد لوازم اتاق را به حداقل برسانید و فضا را خلوت‌ کنید و بهتر است از مبلمان و لوازم کوتاه استفاده‌ کنید.

در همین رابطه بخوانید:
معرفی انواع سقف کاذب

مبل‌ها و لوازم قدیمی و بلند، اتاق را خفه و گرفته می‌کند. برای خانه‌های کوچک نباید از مبلمان‌های بزرگ و دست‌ و‌ پا‌گیر استفاده کرد. بهترین گزینه، مبلمان و لوازم با ارتفاع کم و نزدیک به سطح زمین می‌باشد، به طوری که خط دیدتان پایین می‌آید و سقف خیلی بلندتر به‌نظر می‌رسد و در نتیجه باعث بزرگی محیط می‌شود.

9- انتخاب درست مبلمان

انتخاب مبلمان برای خانه‌هایی با مساحت کم تاثیرگذار است. بهتر است از مبل‌های نرم و راحت با رنگ‌های روشن و کم عرض استفاده شود. بهترین نوع مبل برای خانه‌ها و آپارتمان‌های کوچک انواع ال (L) مانند است.

اندازه و تعداد مبل و صندلی‌های خانه باید به نحوی باشد که امکان رفت و آمد آزادانه گرفته نشود. کاناپه را رو به پنجره بگذارید و مبل‌ها را طوری قرار دهید که با دیوار فاصله داشته باشند. فضای خالی بین دیوارها، فضا را بزرگتر نشان می‌دهد. استفاده از مبلمان چندمنظوره بسیار مناسب است.

ترفندهای بزرگتر نشان دادن خانه های کوچک

10- استفاده از پرده های بلند

یکی از راه‌های طراحی دکوراسیون خانه‌های کوچک استفاده از پرده‌های بلند در اتاق‌های کوچک است. برای این منظور پرده را از سقف تا روی زمین آویزان کنید با این روش سقف شما بلندتر دیده می‌شود و در نتیجه فضای خانه شما بزرگ‌تر دیده می‌شود. تا حدامکان از پرده‌های روشن و نازک استفاده کنید. یک پرده حریر سفید با طرح‌های محو و ملایم می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

11- رنگ و اندازه فرش

یکی دیگر از ترفندهای طلایی برای بزرگتر نشان دادن خانه توجه به رنگ فرش و ابعاد آن است. فرش یکی از عناصر ثابت خانه های ایرانی است. فرش‌هایی که بیش از حد کوچک باشند فضا را کوچکتر نشان می‌دهند، بنابراین بهتر است ابعاد فرش به اندازه‌ای باشد که تا زیر پایه جلویی مبل‌ها را بپوشاند. طرح‌های شلوغ و رنگ‌های تیره مناسب نیست. یک فرش با اندازه و تک رنگ خنثی می‌تواند گزینه مناسبی باشد. فاصله گذاشتن بین فرش‌ها و فضا خالی میان آن‌ها نیز باعث بزرگ جلوه دادن خانه می‌شود.

جمع‌بندی و سخن آخر

در این مطلب 11 ترفند برای بزرگتر نشان دادن خانه بررسی گردید. با استفاده از تکنیک‌های ارائه شده و استفاده مناسب از وسایل و رنگ‌ها می‌توانید از فضای خانه خود به بهترین شکل استفاده کنید و آن را به طرز فریبنده‌ای، درخشان و بزرگتر نشان دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *