مقالات

بازسازی ساختمان در مبحث 22 مقررات ملی

اهمیت بازسازی ساختمان مبحث 22 مقررات ملی
5/5 - (1 امتیاز)

در این مطلب قصد داریم از اهمیت بازسازی ساختمان و تاکید مبحث 22 مقررات ملی بر نگهداری، تعمیر، ترمیم و بازسازی اصولی آسیب های وارده بر ساختمان ها صحبت کنیم.

بازسازی ساختمان در مبحث 22

هیچکس نمی‌تواند از اهمیت بازسازی و نوسازی ساختمان ها چشم‌پوشی کند و یا تاثیر قابل آن را بر کاهش آسیب‌ها و مشکلات یک ساختمان را انکار کند. با گذر عمر یک ساختمان یکی از راهکارهای مهم در جلوگیری از فرسودگی و یا ترمیم آسیب‌های موجود، انجام یک بازسازی درست و اصولی می‌باشد. در ابتدای بخش سوم از مبحث 22 مقررات ملی ساختمان بر امر بازسازی اصولی تاکید شده است:

ساختمان ها در طول عمر مفيد خود و تحت تأثير عوامل مختلف دچار آسيب ها و خرابي هایی می‌شوند و شناخت اين آسیب‌ها و تعمیر و ترمیم اصولی و به موقع آن ها می‌تواند باعث افزایش طول عمر مفید ساختمان و فراهم آوردن شرایط بهره برداری مناسب از آن شود. از این رو لازم است بازرسی هایی از اجزای مختلف معماری و سازه ای ساختمان به عمل آید و در صورت نیاز اقدام به تعمیر يا تقويت اعضای آسيب ديده شود.”

جمع بندی و سخن پایانی

بنابراین بازسازی ساختمان ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. نگهداری درست و اصولی یک سختمان باعث افزایش عمر آن و بهبود محیط زندگی می‌گردد. همچنین باتوجه به ناچیز بودن هزینه بازسازی نسبت به هزینه تخریب و ساخت مجدد، بازسازی  امری مقرون به صرفه خواهد بود، به شرط آنکه اصول و مبادی آن رعایت گردد.

در همین رابطه بخوانید:
هزینه بازسازی خانه اردیبهشت سال 1403 + جدول قیمت بازسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *