مقالات

بهترین زمان برای بازسازی خانه

بهترین زمان برای بازسازی خانه چه فصلی است
5/5 - (2 امتیاز)

در این مقاله مزایا و معایب انجام بازسازی در فصل های مختلف سال بررسی شده است تا برای انتخاب بهترین زمان برای بازسازی خانه، ساختمان اداری و یا واحد تجاری خود بهترین تصمیم را بگیرید.

بازسازی در فصل بهار

برای بازسازی ساختمان در این فصل دو چالش مهم پیش روی خواهد بود:

  • تا نیمه فروردین بازار در تعطیلات نوروز به سرمی‌برد.
  • فروردین ماه در شهری مثل تهران، بارش باران نسبتا زیاد است.

بنابراین در فروردین که اجرای فرآیند بازسازی، کمی دشوار به نظر می‌رسد را می‌توان به مقدمات و طراحی پروژه اختصاص داد. اگر در تهران یا شهرهایی با آب و هوای مشابه تهران زندگی می‌کنید، با پایان یافتن تعطیلات بهتر است به دنبال بهترین شرکت برای بازسازی بگردید.

لازم به ذکر است که خرداد نیز برای خانواده‌هایی که فرزندانشان مشغول به تحصیل هستند، به دلیل شروع امتحانات مدارس، زمان مناسبی برای بازسازی خانه نخواهد بود.

بازسازی در فصل تابستان

فصل تابستان یکی از بهترین زمان‌ها برای بازسازی است. رنگ، چسب، ملات و… سریع‌تر خشک می‌شوند و همین عامل سبب می‌شود تا سرعت پروژه از هر زمان دیگری بیشتر باشد.

طولانی بودن روز، عدم بارندگی و تعطیلی مدارس، سه مزیت دیگر بازسازی در فصل تابستان محسوب می‌شوند، هرچند در صورت فعال نبودن سیستم سرمایش، ممکن است کار عوامل اجرایی به دلیل گرمای هوا قدری سخت شود.

بازسازی ساختمان در فصل تابستان

بازسازی در فصل پاییز

با شروع پاییز دمای هوا رو به کاهش می‌رود، طول روزها کمتر می‌شود و از طرف دیگر بارندگی نیز افزایش می‌یابد. فصل پاییز برای کسانی که در 6 ماه ابتدای سال، علی‌رغم میلشان، نتوانسته‌اند پروژه بازسازی خود را کلید بزنند، فرصت مناسبی است تا قبل از شروع برف و سرمای هوا، کار بازسازی خانه یا محل کار خود را به اتمام برسانند.

در همین رابطه بخوانید:
هزینه بازسازی لابی ساختمان اسفند 1402

بازسازی در فصل زمستان

در زمستان، سرمای هوا شدت می‌یابد و به دلیل کوتاه بودن طول روز، عوامل اجرایی فرصت کمتری برای کار خواهند داشت و به تبع آن کار بازسازی با سرعت کمتری نسبت پیش خواهد رفت.

این‌ها مهم‌ترین معایب بازسازی در فصل سرما بود اما نیمه پر لیوان این است که حجم کاری شرکت‌های بازسازی کمتر می‌شود و شاید با قیمت مناسب‌تری با شما کنار بیایند. البته با نزدیک شدن به نوروز باستانی، کم نیستند افرادی که از اواسط بهمن ماه تصمیم به ایجاد تغییر و بازسازی خانه خود می‌گیرند.

بازسازی خانه در فصل زمستان

بهترین فصل برای بازسازی ساختمان

در جدول زیر، 4 فاکتور سرعت بازسازی، دمای هوا، میزان بارندگی و وضعیت مدارس که بر اساس فصل و زمان بازسازی متغیر خواهند بود، آورده شده است.

فصل سرعت بازسازی دمای هوا میزان بارندگی وضعیت مدارس
بهار بالا معتدل رو به گرما زیاد باز (امتحانات خرداد)
تابستان بالا گرم کم تعطیل
پاییز معمولی معتدل رو به سرما زیاد باز
زمستان پایین سرد زیاد باز (امتحانات دی)

جمع‌بندی و کلام آخر

در این مطلب به بررسی مزایا و معایب بازسازی در فصل های مختلف سال پرداخته شد. نکاتی که عدم توجه به آن‌ها می‌تواند شما را در کار بازسازی ساختمان کلافه کند.

در حالت کلی انجام بازسازی فصل مشخصی ندارد. شما باید بر اساس شرایط زندگی خود تصمیم بگیرید. ممکن است شما 6 ماه اول سال بسیار پر مشغله باشید یا برنامه سفر داشته باشید پس بهترین زمان برای شما فصل پاییز یا زمستان است.

البته آمار و ارقام هم نشان می‌دهد که به طور کلی تمایل مردم به بازسازی، چه بازسازی اداری و چه بازسازی مسکونی، در فصل تابستان بیشتر از هر زمان دیگری است.

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه بازسازی خانه و یا محل کار خود می‌توانید از کارشناسان شرکت ابنیه طراحان نصر مشاوره رایگان دریافت کنید. لازم به ذکر است که مشاوره حضوری و بازدید نیز به صورت رایگان انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *