مقالات

پارکت بهتر است یا لمینت

پارکت بهتر است یا لمینت
5/5 - (3 امتیاز)

پارکت بهتر است یا لمینت ؟ اصلا پارکت و لمینت چه تفاوت هایی دارن؟ مزیت ها و عیب های هر کدوم چی هست؟ استفاده از لیمنت به صرفه هست یا پارکت؟و خیلی سوالای دیگه… پس پیشنهاد می‌کنم خوندن این مقاله رو از دست ندین!!

ویژگی مشترک پارکت و لمینت

پارکت و لمینت نسبت به سنگ و سرامیک چند تا حسن و برتری مهم دارن! اولیش اینه که طبیعت سردی ندارن و سطح نرم تری هم نسبت به سنگ و سرامیک دارن. فاقد خطرات لغزندگی هستن، نصب و تعویض اون‌ها هم خیلی راحت‌تر و بی‌دردسرتر هست…

عیب مشترک پارکت و لمینت

به طور کلی پارکت و لمینت به خاطر جنس و متریالی که دارن نسبت به آتش سوزی، گرما و رطوبت آسیب‌پذیر هستن و برای سرویس‌های بهداشتی و حمام هم قابل استفاده نیستن. (مگه اینکه از نوع ضد آب باشن!)

مقایسه دوام و طول عمر پارکت و لمینت

پارکت نسبت به لمینت طول عمر بالاتری داره و بخاطر طبیعی بودن، طرح و نقش پارکت به این راحتی‌ها از بین نمیره ولی مقاومت لمینت در برابر رطوبت و اجسام نوک تیز بیشتره.

از نظر قیمت

خب پارکت یه کفپوش لوکس به حساب میاد و هم نسبت به لمینت و هم نسبت به سنگ و سرامیک قیمت بالاتری داره!!

از نظر راحتی نصب و اجرا

برای نصب پارکت از چسب استفاده میشه و یه مقدار دردسر بیشتری نسبت به نصب لمینت داره! ولی قطعات لمینت خیلی راحت به صورت نر و ماده به هم دیگه قفل میشن و نیازی به چسب هم ندارن. بنابراین در صورت نیاز این امکان وجود داره داره که کفپوش لمینت جمع‌آوری و در جای دیگه‌ای نصب بشه!!

تنوع بیشتر لمینت یا طبیعی بودن پارکت

لمینت، هم در طرح و هم در رنگ، تنوع بسیار بیشتر و گسترده‌تری نسبت به پارکت داره. اما طبیعی بودن و منحصر به فرد بودن طرح‌ها و نقش‌های پارکت یه امتیاز مهم محسوب میشه و هم حس بهتری رو منتقل میکنه!

سازگاری با محیط زیست

برای ساخت لمینت از مواد مصنوعی هم استفاده میشه، بنابراین لمینت برخلاف پارکت که کاملا با محیط زیست سازگاره این ویژگی رو نداره!

نگهداری و مراقبت..

نگهداری از لمینت خیلی خیلی راحت تره و میشه اون رو با تی یا پارچه مرطوب تمیز کرد، اما پارکت ممکنه در اثر رطوبت دچار تورم و آسیب بشه! البته برخلاف لمینت، پارکت رو میشه سمباده زد و دوباره جلا داد! نکته دیگه‌ای که وجود داره اینه که اگه یکی از قطعات لمینت دچار آسیب بشه به راحتی قابل تعویضه.

شما کدوم رو ترجیح میدید ؟

مزیت‌های زیاد لمینت در کنار قیمت مناسب این کفپوش باعث شده که نسبت به پارکت طرفدار بیشتری داشته باشه و برای استفاده رایج و معمولی گزینه بهتر و مقرون به صرفه محسوب بشه! البته انتخاب کفپوش به سلیقه افراد هم بستگی داره..

تماس با ما و دریافت مشاوره رایگان

امیدوارم با خوندن این مقاله پاسخ سوالاتتون رو گرفته باشید و بهتون کمک کرده باشه. اگه نیاز به دریافت مشاوره داشتید باهامون تماس بگیرید. البته میتونید از طریق فرم‌های مربوطه پیامتون را برای ما ارسال کنید تا کارشناسان ابنیه طراحان نصر با شما تماس بگیرن. شرکت ما گرید ابنیه و ساختمان داره و در زمینه های مختلف ساختمانی فعال هست. از ساخت و ساز، بازسازی و نوسازی تا خدمات طراحی و مهندسی.

> برای تماس با ما و دریافت مشاوره رایگان اینجا رو کلیک کنید؛

> و برای مشاهده خدمات و استعلام قیمت یا ثبت درخواست هم می‌تونید اینجا کلیک کنید.

پارکت بهتر است یا لمینت مقایسه پارکت و لمینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *