مقالات

چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک

چمن مصنوعی یا طبیعی بین سنگ و موزاییک
1/5 - (2 امتیاز)

چقدر به محوطه سازی و زیبایی محیط زندگی خودتون اهمیت میدید؟؟ میشه با کارهای خیلی ساده و نسبتا کم هزینه در جاهایی مثل پیاده‌رو، ورودی ساختمون، حیاط آپارتمان یا ویلا یا حتی محوطه مجتمع‌ها تغییرات چشم گیری ایجاد کرد. یکی از جذاب‌ترین کارهایی که این روزها برای محوطه سازی رایج شده استفاده از چمن مصنوعی و یا حتی چمن طبیعی بین سنگ یا موزاییک هاست.

بین سنگ و موزاییک چمن مصنوعی بهتره یا طبیعی

چمن طبیعی به طور دائم به مراقبت و نگهداری احتیاج داره که قاعدتا هزینه‌های زیادی رو هم به دنبال خواهد داشت. عدم آبیاری به موقع، تردد زیاد، نوسانات آب و هوایی و… میتونه آسیب زیادی رو به چمن طبیعی وارد کنه.

از طرف دیگه چمن مصنوعی با پایداری و ماندگاری بالا هیچکدوم از اون دردسرها رو نداره، به شرط اینکه استانداردهای لازم رو داشته باشه! البته این نکته مهم رو هم باید در نظر گرفت که چمن مصنوعی حس طراوت و تازکی چمن طبیعی رو نداره.

مزیت های چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی

  • حذف و کاهش بسیاری از هزینه های مربوط به آماده سازی، کاشت و نگهداری زمین، بذر ، کود، سم و دفع آفات، ترمیم و اصلاح و تجدید کاشت و…
  • یکنواختی سطح زمین در تمامی ابعاد و سطوح زمین  و عدم نیاز به هرس
  • مقاومت و پایداری در برابر عوامل جوی و تنش های فیزیکی
  • عمر مفید بسیار بالا نسبت به چمن طبیعی
  • عدم نیاز به آبیاری و زهکشی
  • سازگاری با مناطق گرم و خشک

ویژگی چمن مصنوعی مناسب و استاندارد

بکینگ یا همون لایه زیرین چمن مصنوعی باید مقاومت کافی رو داشته باشه تا الیاف چمن از بین نرن. نکته بعدی اینه که دیتکس (وزن الیاف) چمن به اندازه کافی بالا باشه تا دچار فرسایش زودهنگام نشه. الیاف چمن مصنوعی هم باید از تراکم مناسبی برخوردار باشن تا اشیاء ریز خیلی راحت به داخل چمن نفوذ نکنن.

نکات اجرای چمن مصنوعی بین موزاییک

بهتره فاصله بین موزاییک‌ها فاصله‌ای در حدود 4 تا 6 سانتی‌متر باشه و فضای بین اون‌ها با استفاده از سیمان هم سطح شده باشه تا باعث ایجاد پستی و بلندی در چمن مصنوعی نشه. عمق مناسب برای شیارهای بین موزاییک‌ها هم حدود 1 سانتی‌متر هست تا چمن دید خوبی داشته باشه، نه خیلی بیرون از شیار باشه و نه خیلی داخل.

قرار دادن برشهای مناسب چمن مصنوعی مابین شیار سنگها و فیکس کردن اونها به وسیله چسب مخصوص نکته مهم دیگه‌ای که باید بهش توجه بشه. استفاده از چسب هایی که در برابر رطوبت مقاومت بالایی رو داشته باشن و دچار آسیب نشن.

اجرای چمن مصنوعی بین موزاییک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *