مقالات

استفاده دوباره از آب روشویی

استفاده دوباره از آب روشویی در فلاش تانک
5/5 - (3 امتیاز)

یکی از راه های صرفه جویی در مصرف آب، استفاده دوباره از آب های مصرفی روشویی و یا ظرفشویی می باشد. این آب، اصطلاحا آب خاکستری نامیده می‌شود. در واحدهای مسکونی، اداری و… استفاده از این آب برای پر کردن فلاش تانک ها می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

متوسط مصرف آب فلاش تانک

فلاش تانک‌های معمولی در هر بار استفاده حدود 13 لیتر آب مصرف می‌کنند که تقریبا معادل 9 بطری نوشابه 1.5 لیتری است. در صورتی‌که فلاش تانک های کم‌مصرف این مقدار را به شش لیتر (4 بطری نوشابه 1.5 لیتری) کاهش می‌دهند.

آب روشویی برای سیفون

اگر از یک فلاش تانک معمولی فقط یک بار در روز استفاده شود، روزانه حدود 13 تا 20 لیتر و ماهانه حدود 390 تا 600 لیتر آب تصفیه شده و قابل آشامیدن مستقیما به فاضلاب تبدیل می‌شود. اگر استفاده روزانه از فلاش تانک به 5 بار در روز برسد ماهانه رقمی در حدود 1950 تا 3000 لیتر آب آشامیدنی روانه فاضلاب خواهد شد. آن هم فقط برای یک واحد مسکونی!

آب روشویی برای فلاش تانک

استفاده از آب روشویی برای فلاش تانک یکی از راه های صرفه جویی در مصرف آب در واحدهای مسکونی و حتی واحدهای اداری و تجاری است. طرحی عملی و خلاقانه که از هدررفت آب جلوگیری به عمل می‌آورد. مطابق این طرح فاضلاب تولید شده از روشویی به سیفون یا فلاش تانک توالت هدایت می‌گردد. به این ترتیب از فاضلاب تولید شده روشویی مجددا استفاده می‌شود، بدون این که هیچ مشکل بهداشتی وجود داشته باشد.

استفاده دوباره از آب روشویی

از آنجا که کاربرد فلاش تانک صرفا شستشوی کاسه توالت با فشار آب است، تفاوتی نمی‌کند این کار با آب آشامیدنی تصفیه شده انجام شود یا فاضلاب روشویی (آب خاکستری). درحالیکه با این طرح ساده می‌توان از هدررفت حجم انبوهی از آب سالم و پاکیزه به فاضلاب جلوگیری نمود. این ایده درحال حاضر در برخی از کشورهای توسعه یافته اجرایی شده است.

 آب روشویی برای فلاش تانک

1 دیدگاه در “استفاده دوباره از آب روشویی

  1. سیدرضا نبوی گفت:

    سلام واقعاً این ایده تو کشور خشکی مثل ایران قابل اجرا نیست، ما که برای فلاش تانک و سیفون و انواع سنگ توالت هزینه میکنیم مابالتفاوت هزینه اش چقدر میشه، این کار باتغییر استاندارد ساختمان خیلی راحت قابل اجراست منتهی کسی دلش به حال ملت نمیسوزه کمبود آب آشامیدنی اهمیتی برا مسؤولین نداره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *