مقالات

نمای متحرک مرکز تجاری بوند شانگهای

نمای متحرک ساختمان مرکزی تجاری بوند
5/5 - (1 امتیاز)

ساختمان مرکز تجاری بوند با نمای متحرک یکی از زیباترین جاذبه‌های معماری شهر شانگهای چین می‌‎باشد و مورد توجه فراوان قرار گرفته است. نمای متحرک این بنای سه طبقه از تئاترهای سنتی چین الهام گرفته شده است و لوله‌های برنزی آن شباهت فراوانی به گیاه بامبو دارد.

طراحی و اجرای مرکز تجاری بوند شانگهای

مرکز تجاری بوند (Bund Finance Center) در سال 2013 توسط شرکت معماری نورمن فاستر و استودیوی طراحی توماس هیترویک طراحی گردیده است. این سازه که 420000 مترمربع وسعت و 180 متر ارتفاع دارد، در سال 2017 افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

نمای متحرک مرکزی تجاری بوند

نمای متحرک مرکز تجاری بوند

در طراحی نمای این ساختمان سه طبقه از لوله‌هایی از جنس برنز استفاده شده است که مثل یک پرده‌ی متحرک این بنا را پوشش می‌دهد. این استوانه‌ها که به چوب‌های گیاه بامبو شبیه هستند، در 3 لایه آویزان بوده و نمای منحصر بفردی را در مقابل پنجره‌ها و بالکن‌های این بنای زیبا ایجاد کرده‌اند.

نمای متحرک مرکزی تجاری بوند

نمای متحرک مرکزی تجاری بوند شانگهای

جنس نمای مرکز تجاری بوند

لازم به ذکر است که برای نمای خارجی مرکز تجاری بوند از 15000 متر مربع فولاد با روکش PVD به رنگ رزگلد استفاده شده است. موتورهای الکتریکی به آرامی لایه‌های فولادی طلایی رنگ را با آهنگی برنامه‌ریزی شده به حرکت در می‌آورند.

پالت ساختمان مرکز تجاری بوند (Bund Finance Center) از سنگ ساخته شده و نمای برنزی شکل آن سبب شده تا این سازه مانند یک جواهر در شهر شانگهای چین بدرخشد. همچنین استفاده از گرانیت برای لبه‌ها باعث می‌شود تا این ساختمان در بخش‌های پایه بسیار مستحکم و در قسمت‌های بالایی بسیار درخشان و شفاف به نظر برسد.

نمای مرکزی تجاری بوند

نمای متحرک ساختمان مرکزی تجاری بوند

طراحی داخلی مرکز تجاری بوند

طبقه اول این سازه شامل لابی، آتریوم و کافه بوده و ارتفاع سقف آن به 4 متر می رسد. طبقه‌های دوم و سوم هر یک دارای ارتفاع سقف 6.5 متر و مساحت 1140 متر مربع می‌باشند. طبقه چهارم نیز 600 مترمربع مساحت دارد و 3 طبقه منفی این ساختمان هم برای کاربری کنسرت و اجتماعات در نظر گرفته شده است.

در همین رابطه بخوانید:
قاب دبی - معرفی دبی فریم به همراه فیلم و تصاویر

نمای متحرک ساختمان مرکز مالی بوند (Bund Finance Center) واقع در شهر شانگهای چین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *