مقالات

«باهم» در جشنواره جهانی معماری 2022

جشنواره جهانی معماری سال 2022
5/5 - (3 امتیاز)

جشنواره جهانی معماری (WAF) فهرست نهایی 420 طرح برتر سال 2022 را اعلام کرد. جشنواره امسال، دسامبر 2022 در لیسبون پرتغال برگزار خواهد شد.

جشنواره جهانی معماری سال 2022

به گزارش ابنیه طراحان نصر، جشنواره جهانی معماری (WAF) فهرست نهایی 420 طرح برتر سال 2022 را با آثاری از سراسر جهان از جمله کشورهای پرتغال، مالزی، فنلاند، مکزیک، ترکیه، استرالیا، ژاپن، هند و بریتانیا اعلام کرد.

در طی این جشنواره، بهترین طراحی ساختمان‌ها و سایر پروژه‌های طراحی، از ویلاهای روستایی گرفته تا ساختمان‌های مذهبی معاصر و امکانات بهداشتی ساخته شده در طول همه گیری کرونا و… مورد بررسی قرار گرفته و بهترین‌ها توسط داوران بین المللی انتخاب می‌گردند.

طراحی شده توسط MVRDV، روتردام، هلند.

طراحی شده توسط MVRDV در روتردام، هلند.

موضوع جشنواره معماری 2022

هر ساله موضوع مشخصی برای مسابقات معماری در نظر گرفته می‌شود که شرکت کنندگان بر اساس آن طرح‌های خود را ارائه می‌دهند. موضوع جشنواره سال 2022 «Together» (با هم) است و به بررسی تاثیر معماری در ایجاد زندگی جمعی پس از همه‌گیری ویروس کرونا اشاره دارد.

همچنین یکی دیگر از اهداف جشنواره جهانی معماری تحلیل نقش معماری در مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی است. در این برنامه علاوه بر بررسی طرح‌های ساخته شده، فهرست الهام‌بخش‌ترین مفاهیم معماری که قرار است در آینده اجرا شوند، به نمایش گذاشته خواهد شد.

طراحی شده توسط TCHOBAN VOSS Architekten، برلین، آلمان

طراحی شده توسط TCHOBAN VOSS Architekten در برلین، آلمان

نحوه انتخاب بهترین طراحی‌ها

معماران و طراحان هر پروژه که به فهرست نهایی راه یافته‌اند برای رقابت در 43 رده مختلف، در این جشنواره حضور خواهند یافت و از میان آن‌ها برترین طراحی‌ها برای جوایز نهایی رقابت خواهند کرد. این رده‌ها شامل ساختمان جهانی سال، طراحی لنداسکیپ سال، پروژه آینده سال، فضای داخلی سال و… می‌باشند.

پارک فعالیت های علمی کودکان دالی طراحی شده توسط توسط ANTAO، یوننان، چین

پارک فعالیت های علمی کودکان دالی طراحی شده توسط ANTAO در یون‌نان، چین

هیئت داوری جشنواره جهانی امسال شامل ماریو کوسینلا، تریسی ملر، سانجی پوری، گونکا آریک کالیسکان، سر پیتر کوک، یوی تزوکا، شین اوتول، اوا جیریچنا، عیسی دیاباته، نادیا ترومپ، جو نوئرو، آن لاو و نایجل کوتس خواهند بود. بنا به گفته داوران، تعداد و کیفیت آثار امسال بسیار دلگرم کننده بوده و داوران مشتاقانه منتظر بررسی آثار شرکت کنندگان برای داوری و سپس ارائه جوایز به بهترین‌ها هستند.

در همین رابطه بخوانید:
قاب دبی - معرفی دبی فریم به همراه فیلم و تصاویر

این رویداد برجسته دنیای معماری که به صورت زنده برگزار می‌شود، امسال پانزدهمین سال برگزاری خود را جشن خواهد گرفت.

طراحی شده توسط Architects 49 Limited، ناخون راچاسیما، تایلند.

طراحی شده توسط Architects 49 Limited در ناخون راچاسیما، تایلند.

تاریخ برگزاری جشنواره معماری 2022

در این جشنواره، دفاتر معماری مشهور بین المللی از جمله Foster+Partners ،3XN ،Zaha Hadid Architects ،Studio Gang ،Nikken Sekkei ،Mecanoo و White Arkitekter حضور خواهند یافت. در عین حال، شرکت‌های کوچک‌تر نیز در برابر این نام‌های بزرگ به رقابت خواهند پرداخت.

برای اولین‌بار از زمان شیوع بیماری همه گیر کرونا، جشنواره جهانی معماری 2022، از 30 نوامبر تا 2 دسامبر (9 تا 11 آذر) در لیسبون پرتغال، برگزار خواهد شد. برای مشاهده 420 طرح راه یافته به این جشنواره می‌توانید به وبسایت رسمی آن به نشانی www.worldarchitecturefestival.com مراجعه فرمائید.

طراحی شده توسط معماران زاها حدید، شارجه، امارات متحده عربی

طراحی شده توسط معماران زاها حدید در شارجه، امارات متحده عربی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *